• Jueves, 23 de Noviembre de 2017

El CES denunciará ante Costas y la Xunta el uso de maquinaria pesada en las dunas de Baltar

El Colectivo Ecoloxista do Salnés denunciará ante Costas y la Consellería de Medio Ambiente el uso de maquinaria pesada en la zona dunar de Baltar El CES asegura que el Concello de Sanxenxo

El CES denunciará ante Costas y la Xunta el uso de maquinaria pesada en las dunas de Baltar
Marcas de ruedas en el espacio dunar de Baltar | cedida
Marcas de ruedas en el espacio dunar de Baltar | cedida

El Colectivo Ecoloxista do Salnés denunciará ante Costas y la Consellería de Medio Ambiente el uso de maquinaria pesada en la zona dunar de Baltar El CES asegura que el Concello de Sanxenxo lleva más de una década desbrozando de forma indiscriminada y con maquinaria pesada pesada el sistema dunar de Baltar. “A franxa desbrozada foise ensanchando co paso dos anos, ata ocupar uns 8 m de ancho paralelamente ao paseo. Grazas a estes desbroces foise expandindo o gramón, especie fortemente invasora, ademais de contribuír a compactar máis o terreo nunha zona xa degradada”, apunta.
El CES advierte que aunque esté en el núcleo urbano de Portonovo no se puede tratar como un parque urbano de césped porque se trata de una zona de duna gris, hábitat protegido por la UE y dentro del dominio público terrestre.

“A situación agravouse este verán, cando a Concellería de Medio Ambiente aumentou moito máis a superficie desbrozada a eito, chegando a desbrozar incluso especies dunares en zonas aínda sen degradada, e empregando maquinaria pesada. O aspecto actual de gran parte do sistema dunar, desprovisto totalmente de vexetación, é o dun campo de fútbol”, señala. También denuncian que otra alteración que sufrió recientemente la duna fue la causada por la sustitución de los focos del paseo de tablas, “da que o Concello asegurou que se faría empregando as pasarelas para o transporte de material, para non pisar as plantas dunares. Finalmente a máquina foi introducida polas dunas aplastando unha das zonas que aínda quedaban sen alterar". Ante esto, el CES urge la regeneración.