Las cofradías se rebelan contra la tarifa X-4 y la tachan de “injusta”

Las cofradías se rebelan contra la tarifa X-4 y la tachan de “injusta”
Copia de Diario de Arousa-2014-02-21-004-50bfb4a9

Las federaciones de pescadores se rebelan contra la tarifa X4 que califican de “injusta” y piden a Portos de Galicia un estudio  revisión pormenorizada de aplicación de la tasa. También que se anulen y dejen sin efecto las liquidaciones económicas ya emitidas con efectos de dos meses de octubro y siguientes, notificadas a los interesados y que están en período de pago, mientras no se aclare la aplicación de esta nueva tributación. Las federaciones de cofradías ofrecen la colaboración para analizar la situación creada y aclararle al sector la “justa” aplicación de dicha tasa.
Los representantes del sector consideran una “injusticia fiscal” que una tasa de este tipo se aplique en unos puertos  y en otros no. Las federaciones creen que la  medida “vén a agravar a actividade nos portos pequenos o que vai reducir aínda máis a súa actividade, incrementando a dos portos con lonxa”.
Además,critican también la aplicación como una medida “arbitraria”.””É unha novidade dos últimos meses coa notificación da liquidación correspondente ao mes de outubro 2013, antes nunca se liquidara esta tarifa máis que nas lonxas”.
Las federaciones consideran que Portos de Galicia con esta tarifa les está aplicando una doble tributación. “A tarifa X-4 grava co 1,75% o importe da primeira venda en lonxa dos produtos pesqueiros. O problema é cando se emite un Ticpes para o traslado dese peixe ou marisco a unha lonxa patra proceder a súa subasta, ese mesmo produto volve a ser gravado coa mesma tasa, ademais dunha posible aplicación do 0,20% por ter entrada por carretera”, señala.
También detectan un “erro” que piden que se subsane. “Portos notifica a débeda desta tarifa á persoa física que emite o ticpes ó seu nome persoal, e non ao nome da embarcación que a pescou. Nos casos que a embarcación é unha sociedade limitada ou cooperativa, nin sequera esta tasa pode ser desgravada como gasto porque vai a nome da persoa que emite o ticpes para o seu traslado por carretera”.
Consideran que se aplican erroneamente” las tarifas mediante los precios máximos de venta y no los precios mínimos. Esta variación, según las federaciones, puede influir en más de un 50% en los importes de cálculo. Critican también “a pouca claridade nos conceptos facturados”. Y es que en las liquidaciones no se determina ni kilogramos ni especie ni destino. Se dan casos, según señalan desde las federaciones de cofradías, que entre un puerto y otro en el que el armador que recibe la liquidación no sabe a quién corresponde, incluso dentre del mismo ámbito. Finalmente, apuntan que “defendemos a aplicación da tarifa X4 polos peixes e mariscos con primeira venda en lonxa como ata agora e tamén para o caso dos produtos descargados nestes portos que non pasen por lonxa, pero manifestamos o noso rexeitamento a esta aplicación”.

Las cofradías se rebelan contra la tarifa X-4 y la tachan de “injusta”

Te puede interesar