El 90% del mejillón gallego que se exporta a Francia es depurado por empresas galas

El 90% del mejillón gallego que se exporta a Francia es depurado por empresas galas
el 100% de los polígonos arousanos llevan meses cerrados salgado

El anuncio de alerta sanitaria decretado en Francia a raíz de unas supuestas partidas de mejillón gallego afectado por la toxina lipofílica y su retirada del mercado ha puesto en jaque a los  sectores productor y depuradores que, a la espera de más información, dudan de que la responsabilidad esté en la comunidad gallega.

El presidente de Agade, Ramón Blanco, asegura que el 90% del mejillón gallego que se exporta al mercado europeo, concretamente a Francia e Italia, llega a su país de destino sin depurar. “Faise así para que o molusco aguante máis as súas propiedades. Tanto produtores como depuradores vendemos moito mexillón a Europa así”, advierte.

Con esta premisa es más que probable que el mejillón que se ha retirado en Francia, si es gallego tal y como dice su etiqueta, haya pasado por los controles sanitarios del país galo para su puesta a la venta en el mercado.

Ramón Blanco asegura que es preciso ser “prudentes coas afirmacións porque aínda non temos toda a información, pero o que nós temos seguro é que o mexillón que pasa polos depuradores galegos leva un doble filtro: O do Intecmar e logo o noso que os intensificamos cando hai marea vermella”.

De hecho, el presidente de Agade asegura que esta misma campaña cuando se inició la marea roja en la costa gallega se ordenó la vuelta de varios camiones con destino a Francia y a Italia por precaución. “Como pasan vintecatro horas entre que se decreta o peche do polígono e a venda. Nós se ao día seguinte da compra do molusco pecha o seu polígono, pois retirámolo do mercado por precaución”, advierte. Y es que tanto productores como depuradores advierten que “a ninguén lle interesa que chegue produto contaminado ao mercado porque é pan para hoxe e fame para mañán”.

Tampoco ocultan sus “desconfianzas” con el país galo con el que el mejillón gallego ya ha tenido más que un problema. “Sempre hai problemas con Francia. Non sei se son máis sensibles, pero sempre é con este país co que temos problemas”, advierte Ramón Blanco. De todos modos, el presidente de Agade asegura que “a persoa que puxo ese produto no mercado saberase porque hai unha trazabilidade completa do mexillón”.

El 90% del mejillón gallego que se exporta a Francia es depurado por empresas galas

Te puede interesar