Mar apela al Comité Científico de la UE para extender a todo el sector el sello “Galicia”

Mar apela al Comité Científico de la UE  para extender a todo el  sector el sello “Galicia”
Diario de Arousa-2016-03-23-004-9fb4eb8c_1

La conselleira do Mar, Rosa Quintana, ha decidido recurrir una vez más al Comité Científico de la Unión Europea para que este se pronuncie sobre la conveniencia de que la palabra “Galicia” aparezca en todo el mejillón procedente de las rías gallegas al margen de que esté bajo el paraguas del Consello Regulador y, por lo tanto, de la Denominación de Orixe Protexida.
En una visita realizada a Vilagarcía la conselleira señaló que el año pasado bajo la certificación de la DOP solo se registró un 14 % de la producción total de Galicia. “Estamos ante unha DOP na que só están certificados o 25 % dos produtores”, apunta la responsable autonómica. Una vez más la conselleira se ratifica en lo señalado en más de una ocasión. Quintana dice que el Comité Científico en otra ocasión señalaba que la DOP “non lle afectaba á conserva porque os científicos tiñan determinado que os produtos térmicos, tanto na conserva como no conxelado, cambiaban as características do mexillón e polo tanto o desvinculaban desa orixe que se intentaba xustificar coa DOP”. Con la reciente sentencia judicial que prohibe la utilización de la palabra Galicia en todas aquellas conservas que no pertenezcan a la Denominación de Orixe la conselleira do Mar considera que debe volver a consultarse el citado Comité Científico.
Rosa Quintana va más allá y explica que “é difícil de entender o que pasa con este Consello Regulador porque hai outros nos que está representado o 95 % do sector. Al entender de la conselleira “todo o mexillón galego se debería poder comercializar como galego, porque o é” y explicó que ahora se esperará por el dictamen del Comité Científico para ver en qué medida se puede o no anular la sentencia reciente ganada por el Consello Regulador do Mexillón.
Quintana matiza que la situación maneja “termos moi complexos” y que no son de sencilla explicación, pero apeló al “diálogo e ao entendemento” para que todo se resuelva cuanto antes. “As denominacións de orixe o que intentan é, dalgunha maneira, blindar este produto con outros similares que poidan utilizar o seu bo nome. O que viña a determinar o citado Comité Científico é que no tema da conserva non era un produto similar, daí que non se puidera aproveitar do bo nome da DOP”. Explicó que está habiendo reuniones enter el Consello y los bateeiros y también con la industria.

Mar apela al Comité Científico de la UE para extender a todo el sector el sello “Galicia”

Te puede interesar