Mar considera los parques de Carril “pouco adecuados” para cultivar almeja babosa

Mar considera los parques de Carril “pouco adecuados”  para cultivar almeja babosa
PARQUES DE CULTIVO AMEIXA CARRIL VILAGARCÍA /

“Os parques de Carril situados en augas continentais son os que teñen menor profundidade e polo tanto son pouco adecuados para o cultivo de ameixa babosa”, así lo afirma el abogado de la Xunta de Galicia, Santiago Valencia, en las alegaciones presentadas contra el recurso contencioso interpuesto por la Agrupación de Parquistas contra el Reglamento de Tallas aprobado por la Consellería do Mar.
En el escrito presentado en el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia se apunta también que “sementar esta especie nun parque no que saben de antemán que a ameixa babosa crecerá máis lentamente e que sufrirá frecuentes episodios de elevadas mortalidades por descensos frecuentes de salinidade sería unha elección que ten esas eventualidades”.  
Valencia incluso llega a sugerir el cultivo de otras especies de almeja en una de las zonas conocidas mundialmente por el cultivo de la babosa. “Si malia sabelo optan por facelo en lugar de sementar outras especies como a ameixa fina e xaponesa, mellor adaptadas a vivir nese ambiente, non pode ser a administración a que deba excepcionalos do cumprimento dunha norma xeral”.
El letrado de la Consellería do Mar hace referencia a uno de los extractos del estudio presentado por la Agrupación de Parquistas de Carril para justificar la aplicación de la normativa de tallas en los viveros. “Tal e como se recoñece no propio escrito presentado polos parquistas o 30% dos individuos procede de reclutamento natural en leito mariño, que se alimenat e crece exactamente igual que o resto de poboacións de bivalvos reclutados en bancos marisqueiros”, apunta. Basándose en este punto, Valencia señala que “non etría snetido que os parquistas puidesen vender eses moluscos sen limitación de talla, mentres que os mariscadores tivesen que respetar a talla mínima legal, para asegurar a sostenibilidade das poboacións”.
Estas afirmaciones contenidas en las alegaciones presentadas por el letrado de la Xunta de Galcia, Santiago Valencia, han sentado como un jarro de agua fría a los parquistas. “Dende o pasado mes de agosto non voltamos a ter unha reunión con nigún representante da Consellería do Mar, pese as reiteradas peticións de encontros”, apunta José Luis Villanueva, presidente de la Agrupación de Parquistas de Carril. este colectivo seguirá reclamando su particularidad como concesión administrativa de parques artificiales. “Invertimos moitos cartos nesta area para facela produtiva e agora non vai vir ninguén a dicirnos que son autorizacións  en parques naturais”, indica Villanueva. Cabe recordar que en el último encuentro entre administración y agrupación y cofradía celebrado el pasado mes de agosto, el secreatrio xeral do Mar, Juan Maneiro, se comprometió  a estudiar con el gabinete jurídico de la Xunta de Galicia una manera para reducir la talla de 38 milímetros exigida por el reglamento para la almeja babosa.  Maneiro aludió a Bruselas como principal escollo de esta posible reducción de tallas y dejó en manos de los abogados la búsqueda de una manera con la que sortear este reglamento para los parquistas de Carril, siempre que esto no conllevase problemas con la normativa europea.
El secretario xeral do Mar también  aseguró que mantendrían contactos periódicos para estudiar in situ la situación de los parques y también su población. Las alegaciones al recurso presentado por la Agrupación de Parquistas desaconsejando el cultivo de la almeja babosa en Carril distancia más a los parquistas de Mar. n

Mar considera los parques de Carril “pouco adecuados” para cultivar almeja babosa

Te puede interesar