El BNG anuncia medidas ante la “deturpación” del nombre de Ribeira en los nuevos letreros

El BNG anuncia medidas ante la “deturpación” del nombre de Ribeira en los nuevos letreros
Diario de Arousa-2018-04-20-017-df405bd3

Los letreros recientemente instalados en las rotondas de Xarás  y Saíñas ha levantado ampollas entre el BNG ribeirense. Los nacionalistas anunciaron ayer que presentarán iniciativas ante el Parlamento de Galicia, la Secretaría Xeral de Política Lingüística y la Valedora do Pobo por lo que consideran una “deturpación que aplica o PP sobre o topónimo de Ribeira”.
Asimismo, los nacionalistas aseguran no estar dispuestos a dejar pasar lo que califican de “atropelo” y que, afirman, contribuye a crear división social: “Isto non é algo novidoso, mais si o é o gasto de cartos públicos para incumprir coa lexislación vixente como é a Lei de normalización lingüística”. El BNG recuerda que esta norma contiene la base legal para la recuperación y fijación de la toponimia gallega y que en su artículo 10 establece que “os topónimos de Galicia terán como única forma oficial a galega” y que corresponde a la Xunta de Galicia la determinación de los nombres oficiales”.
Por otro lado, el BNG ribeirense subraya que las instituciones públicas deben atenerse a lo establecido en el Decreto 189/2003, de 6 de febrero, por el que se aprueba el nomenclátor correspondiente con las entidades de población de la provincia de A Coruña (DOG, 25/03/2003) “onde se recolle que o nome do municipio é ‘Ribeira’”. Ambas leyes, apuntan los nacionalista, “teñen un rango superior ao acordo plenario en que basea o PP a súa defensa para deturpar o topónimo”.

Referencias históricas
Además de todo lo expuesto, el Bloque hace referencia al año 2013, cuando una profesora de la Universidade de Santiago de Compostela, miembro de la Real Academia Galega y del Comité científico del Instituto da Lingua Galega “fixo un estudo no que concluíu que as razóns presuntamente históricas para a defensa de ‘Riveira’ caen cun estudo minimamente rigoroso e a orixe do nome da vila é ‘Ribeira’ por estar ‘a pé do mar’”.
El concelleiro nacionalista  Luís Pérez Barral denunció que “non é lóxico que o goberno dunha institución pública incumpra coa lei, promova a división social da veciñanza, obvie os requerimentos que lle fixeron Política Lingüística e Valedor do Pobo e non pase nada”. Pérez Barral llegó a ironizar sobre esta polémica, preguntando retóricamente “acaso o señor Ruiz Rivas ten o privilexio de escoller que leis de- sexa cumprir e cales non?”. Pérez Barral fue contundente y afirmó que “o Bloque non pensa ficar de brazos cruzados ante o que supón unha burla dun goberno prepotente cara as normas vixentes e cara ó galego”. Desde el BNG aseguran que “tarde ou cedo a razón triunfará fronte a ignoracia”. l

El BNG anuncia medidas ante la “deturpación” del nombre de Ribeira en los nuevos letreros

Te puede interesar