Reportaje: Rianxo consigue reducir de 250 a 20 ejemplares una plaga de paloma común

Reportaje: Rianxo consigue reducir de 250 a 20 ejemplares una plaga de paloma común
Copia de Diario de Arousa-2017-07-09-018-22c5c185

“Incomodidades, molestias, cheiros”, la plaga de palomas en Rianxo suponía “unha urxencia sanitaria” en muchos espacios vecinales. Por eso desde la Concellería de Benestar Animal están trabajando en el control de esta especie que “non é unha política de exterminio”, puntualiza el alcalde, Adolfo Muíños, “trátase de que haxa un número controlado, que as  pombas estean espalladas sen acumularse en ningunha zona”. 
Esto es lo que ocurría precisamente en el entorno del casco urbano de Rianxo,  alrededor de la Casa de Manuel Antonio, en la Rúa de Abaixo o en el antiguo Centro médico de la Rúa dos Mestres, “houbo denuncias de particulares, sobre todo dos usuarios da biblioteca e da comunidade de propietarios”, explica Muíños. Son zonas de nueva construcción que están al lado de un edificio en estado ruinoso que se derrumbó, de forma que “desapareceu o pombal antigo e as aves trasladáronse aos edificios novos”, detalla Juan Fraga, gerente de la empresa que se encarga del control de la plaga, “nos edificios recén feitos teñen cornixas, antepeitos e outras zonas onde se poden instalar”. 
Se considera que hay una plaga de cualquier animal cuando el número de individuos es tan alto que afecta al ser humano o causa graves deterioros en espacios públicos o privados, explica Fraga, el técnico de control de fauna de Larus Control. “Das pragas temos parte de culpa as persoas, no caso das pombas nós facilitámoslles o alimento e lugares onde criar, se os edificios abandonados estivesen ben pechados non habería moitos dos problemas que hai”.
Un control con garantías
La campaña de control se puso en marcha en el momento en el que el Concello detecta la “presenza masiva de pombas” que afectaba a una urbanización muy habitada, explica Adolfo Muíños. Los trabajos empezaron en el año 2015 bajo la supervisión de la Consellería de Medio Ambiente, que se encarga de garantizar que los animales son bien tratados durante el proceso. “Quedan dous ou tres meses para rematar o servizo”, indica el gerente de Larus Control, “agora estamos traballando na recollida de exemplares adultos e na súa retirada para alixeirar a concentración de pombas”. 
Los técnicos capturan las aves con jaulas grandes “para non provocarlles estrés”. En ellas “caben bastantes e teñen auga e comida”. Una vez son apresadas, las palomas son trasladadas al “núcleo ecolóxico”, instalaciones adecuadas para las aves. En este centro se separan por edades, se desparasitan y se sueltan una vez comprobado que están sanas. “Non podemos ceibar unha pomba enferma e arriscarnos a que  a capture un peregrino”. 
Desde el “núcleo ecolóxico” las palomas se liberan en los destinos que dicta la Xunta, “adoitan ser sitios de monte onde a poboación se autorregula”, explica Juan Fraga, “o que non podemos é sacar as pombas de Rianxo e levalas a Noia”.
Si se detecta algún ejemplar irrecuperable hai que sacrificarlo para que “non contamine outros animais”. Se llevan a una gestora de subproductos, un organismo oficial de la Xunta que se responsabiliza de la “correcta xestión” de estos animales.
20 ejemplares bajo control
En este momento hay en Rianxo “unha bandada de 20 exemplares”, señalan desde el Concello aunque se seguirá trabajando para que la plaga “non se reproduza a curto prazo”, indican desde Larus Control. Porque las palomas son transmisoras de enfermedades como la salmonelosis y pueden causar daños a las personas con problemas respiratorios por “como se fose unha primavera constante”, ejemplifica Juan Fraga, debido a la cobertura natural de su plumaje. 
En cuatro edificios de Rianxo se acumulaban unas 250 palomas, pero hay otras aves que también causan estragos, como las gaviotas, que se alimentan “da comida que nós desbotamos”. Para Fraga el problema está también en otras especies invasoras como la “cotorra arxentina, que se está introducindo en Galicia” y que empezó como animal de compañía pero “ten unha capacidade de adaptación e cría ao noso medio moi grande” una vez que son liberados. Este es uno de los motivos por los que, según el alcalde,  este trabajo “conleva unha grande implicación e disposición veciñal para a súa posta en marcha”.l

Reportaje: Rianxo consigue reducir de 250 a 20 ejemplares una plaga de paloma común

Te puede interesar