RIANXO-El alcalde recibe el premio “Osíxeno 2013” concedido por Adega por abandonar Sogama y rechazar el “taxazo”

RIANXO-El alcalde recibe el premio “Osíxeno 2013” concedido por Adega por abandonar Sogama y rechazar el “taxazo”
Copia de Diario de Arousa-2014-01-13-010-8812fc92

El alcalde de Rianxo, el nacionalista Alfonso Muiños, recibió el premio Osíxeno 2013 en la categoría individual que concede cada año Adega, asociación para a defensa ecolóxica de Galiza, “á mellor actuación medioambiental individual do ano”, en reconocimiento de lo que la propia Adega califica como la “valente decisión de abandonar Sogama e a incineración e solicitar a incorporación á Mancomunidade do Barbanza”.
El galardón, correspondiente a la decimotercera edición de estos premios, fue entregado el sábado en un acto que tuvo lugar en Santiago con la presencia del portavoz nacional del BNG, Xavier Vence, y otros miembros de la Ejecutiva, para apoyar la actuación del alcalde nacionalista, quien en el momento de recoger el premio destacó que su único mérito fue “aplicar o programa do BNG”. Sin embargo, Vence destacó que el alcalde de Rianxo “é un exemplo da proposta que o Bloque en materia de xestión de residuos, cunha aposta clara por modelos que priman a redución, a reciclaxe e a reutilización fronte á incineración, modelos que son máis sustentables desde o punto de vista medioambiental pero, como se está a pór en evidencia co taxazo unilateral da Xunta que rexeitamos, tamén o son desde o punto de vista económico, ao que se engade a súa capacidade de xerar emprego”.
El dirigente nacionalista felicitó a Muíños en nombre de toda la organización y destacó que el Bloque Bloque “non son ten outro modelo de xestión de residuos alternativo ao de Sogama, senón que o demostra na práctica cando é posible ter outras opcións, o que non é doado dada situación de case monopolio que hoxe representa a planta de Cerceda”. En este sentido, recordó que además de la incorporación de Rianxo, los municipios de Carnota y Pontecesures ya gestionan la basura en Lousame.
Vence insistió en que el Gobierno gallego tiene que negociar con los ayuntamientos y no puede basar su actuación “nun trágala permanente” modificando las condiciones de la prestación del servicio de Sogama “seguindo os intereses dunha empresa privada en detrimento dos veciños de todos os municipios afectados”. En los municipios gobernados por el BNG, el “taxazo” implica 1,8 millones de euros anuales adicionales, “que non estamos dispostos a cargar sobre as xa lastradas economías familiares”.

RIANXO-El alcalde recibe el premio “Osíxeno 2013” concedido por Adega por abandonar Sogama y rechazar el “taxazo”

Te puede interesar