sábado 30.05.2020

“Hai que rematar esta temporada aínda pisando datas da seguinte”

El presidente de la Federación Gallega ve “ilóxigo e non razoable” la idea de validar solo los resultados de la primera vuelta para resolver las competiciones
El presidente de la RFGF Rafael Louzán junto al presidente del Arosa Manolo Abalo en las oficinas de A Lomba hace varios meses  | g. s.
El presidente de la RFGF Rafael Louzán junto al presidente del Arosa Manolo Abalo en las oficinas de A Lomba hace varios meses | g. s.

Transcurrido un mes desde que se disputaron los últimos partidos de liga, los equipos arousanos mantienen su inactividad y confinamiento, expectantes a la evolución de la crisis sanitaria provocada por la pandemia del COVID 19. Aunque el fútbol es lo menos importante en estos momentos _coinciden directivos, entrenadores, jugadores y aficionados_ es imposible que no se hagan preguntas acerca de cómo se resolverán las competiciones que ya habían consumido más del 70 % de su calendario. 

Rafael Louzán, presidente de la Real Federación Gallega de Fútbol, que está en constante comunicación con el presidente de la Española Luis Rubiales y con sus homólogos de las otras territoriales, cree que aún es muy pronto para hablar de plazos. “Como os acontecementos son cambiantes é moi dificil dar unha resposta ao escenario que se plantexa no fútbol. Estamos na fase un, nun confinamento que parece que se vai a prolongar ata finais de abril, logo chegará a fase dúas, onde as autoridades nos dirán como interrelacionar no ámbito social, e logo virá unha fase tres na que se poderán realizar diversas actividades, entre elas o fútbol. Todo está en función do que as autoridades sanitarias nos vaian dictando, unha vez que esta dúbida esté despexada poderemos falar de diversos escenarios”. 

Louzán insiste en que la intención de la Federación Gallega en consonancia con la Española es la de “poder rematar esta temporada cando estemos seguros, incluso pisando parte da temporada 2020-2021, creo que é de xusticia que se faga isto”. Son varios los equipos arousanos que tienen muchos intereses en que las competiciones no se vayan a la papelera de reciclaje. En Tercera División, por ejemplo, el Arosa está muy cerca de jugar un play-off de ascenso a Segunda B 27 años después. Tras más de dos tercios de liga se mantiene tercero y realizó una fuerte apuesta económica y deportiva en enero, reforzándose en el mercado de fichajes para conseguir el objetivo. 

“Queda claro cal é a nosa intención”, dice Louzán, que diferencia tres niveles diferentes. “O primeiro é o fútbol profesional, o segundo o fútbol de categoría nacional_ Segunda B, Terceira, Primera Nacional femenina..._ e logo o fútbol afeccionado e base”. En lo que se refiere a Primera y Segunda División “temos que enteder e respetar os seus intereses. Por exemplo, se non se termina a temporada o Celta perdería 17 millóns de euros, e o Deportivo 4 millóns de euros, e logo están os contratos cos xogadores”. Sobre esto último, el dirigente ribadumiense dice que “onde está o maior problema neste momento é no fútbol profesional, estamos a falar de contratos millonarios, a hai xogadores que o vindeiro 30 de xuño quedarían libres, por iso ten que mediar UEFA e FIFA e tomar decisións. No ámbito de categorías nacionais e fútbol afeccionado é máis fácil, porqué nos poderíamos adaptar a unha normativa que fixemos as asambleas tanto do fútbol español como o galego para adaptar un novo rexime de licencias ata a data correspondente”. 

El dirigente del fútbol autonómico tiene claras sus ideas a llevar adelante en el ámbito de categorías nacionales no profesionales. “Agora mesmo é moi prematuro falar de datas, pero pola miña parte penso que se non hai garantías de poder xogar nos meses de xuño e xullo, creo que habería que ir máis alá e pisar incluso datas da temporada seguinte para rematar esta”. La Federación Gallega quiere escuchar a todos los clubes implicados, “queremos que nos trasladen a súa opinión, buscaremos algún formato para escoitalos e logo tomar a decisión final”. 

Las alertas sanitarias no son uniformes por comunidades, existen diferentes ritmos de pandemia en la geografía española. “Na Comunidade de Madrid vai a ser moi dificil que antes do mes de agosto se poida xogar ao fútbol”, explica Louzán. “Hai moitas posibilidades de que isto se alargue un tempo porque a prioridade é rematar esta temporada”. Por ello ya se estudian formatos alternativos para las fases de ascenso, como jugar por concentraciones,  “porque non están todas as comunidades afectadas da mesma maneira”

En caso de que no se pudieran acabar las competiciones, Rafael Louzán ve totalmente “ilóxigo e non razoable” la idea de ofrecer validez solo a los resultados de la primera vuelta, una opción “que está completamente descartada”. El arousano insiste en que la única opción que valoran es la de acabar la temporada “sexa cando sexa”.

En lo que respecta al fútbol base, Rafael Louzán sí reconoce que está sobre la mesa la opción de anular las competiciones. “Máis pronto que tarde valoraremos esa opción de suspender, excepto para a categorías de xuvenil que teñen opcións de ascender ou descender en ligas de ámbito nacional. A mediados ou finais deste mes de abril saberemos se estamos en condicións de suspender ou non o fútbol base”, anuncia el presidente del fútbol gallego.

Comentarios