sábado 31/10/20

El BNG se opone a declarar Punta Moreiras conjunto histórico y alerta sobre las posibles afectaciones a vecinos

El Pleno dio luz verde al expediente ya iniciado con el apoyo del PSOE, Partido Popular y Esquerda Unida
diario de arousa-2019-10-29-017-143471ba
El concejal del BNG, Heladio Outeiro, durante un Pleno | G.S.

Ni las formas ni tampoco la propuesta de la declaración de Punta Moreiras como conjunto histórico convencen al BNG y así lo dejó claro ayer su portavoz, Heladio Outeiro, durante el Pleno. Fue el único grupo de la Corporación que votó en contra de este expediente ya iniciado en Patrimonio por el colectivo Amigos da y Salga y que buscaba ser refrendado por los grupos políticos con representación plenaria. Outeiro defendió la creación de una comisión de trabajo en el que se abordase la protección y en la que estuviesen los propietarios afectados. “Esto supón unha total indenfensión ao administrado. Cónstanos que cos propietarios aos que lles afecta esta protección en moitos dos casos non se falou porque lle fomos nós a preguntar como é o caso do acuario, hoteis, restaurantes... que hai na zona”, explicó. Outeiro que llegó incluso a solicitar la necesidad de una valoración jurídica, aseguró ques el expediente ya iniciado “pode traer problemas serios aos veciños da zona”. Outeiro restó incluso importancia patrimonial a algunos bienes objeto de protección. “Tanto o museo da salga como o salazón de moreiras son case cmpletamente novos. Só conservan a cimentación. Todo é reconstruico e sen ningún criterio patrimonial”, dijo.

Un “alarmismo” que no entendió la portavoz popular, Beatriz Castro, que expuso “cando na comisión informativa se nos presentou o expediente se nos explicou perfectamente o da afectación e non é para ser tan alarmista”. La popular defendió la  medida como “unha forma de preservar e velar por un espazo privilexiado como é Punta Moreiras”. También afeó “a falta de respecto a asociación que o impulsa” y lamentó que “por desgraza valoran máis o que temos os de fóra que nós mesmos”. Castro reivindicó las potencialiadades del municipio. “O Grove é moito máis que Festa do Marisco”, dijo. Tampoco entendió la postura nacionalista el alcalde, Jose Cacabelos, que acusó a Outeiro de “catastrofista” e incidió en que “non ten nada que ver a protección dun ben patrimonial co repeto aos núcleos de poboación. Aí temos o exemplo da igrexa e o cemiterio de San Vicente e a vinte metros hai un núcleo de poboación”.

Por su parte, el concejal de Esquerda Unida, Jose Antonio Otero, propuso en el cierre de intervenciones la creación de una comisión de seguimiento del expediente “no que se poida analizar como vai afectando a protección aos veciños da zona”. Una propuesta que convenció al regidor, Jose Cacabelos, que reconoció que “se os veciños resultan perxudicados pois seremos os primeiros en opoñernos”.

Esa propuesta no valió para convencer del apoyo al BNG. “Cando se nos presente un plano delimitado coa protección e as cargas e deberes  da franxa de protección e mortecemento, podemos falar”, dijo.

El expediente fue igualmente apoyado por mayoría al lograr el respaldo del PSOE, Partido popular y Esquerda Unida tras más de una hora y media de intenso debate.

Comentarios