Cambados destina los fondos del Albariño a la prevención Covid y al mantenimiento en los colegios

Cambados destina los fondos del Albariño 
a la prevención Covid y al mantenimiento en los colegios

El Concello de Cambados ha decidido destinar las partidas presupuestadas inicialmente para el Albariño 2020 a medidas de prevención frente al coronavirus, al refuerzo del mantenimiento y limpieza en los colegios y a la conciliación familiar, con el incremento del número de monitores para cumplir los protocolos de prevención en el Plan Madruga. La mayor parte de los actos festivos se suspendieron este año debido a la pandemia y la alerta sanitaria, de modo que el destino de las partidas no empleadas va a ser ahora formalmente modificado a dichos fines.

La Concellería de Economía y Hacienda dirigida por Xurxo Charlín comunicó ayer que los cambios necesarios serán ejecutados en los próximos días. Se trata de gastos no previstos que podrán así ser atendidos con este dinero no utilizado, tal y como explicaba el concejal: “Os concellos teñen a competencia na conservación e mantemento dos colexios públicos pero ninguén podía previr unha pandemia. Os estritos protocolos de prevención do Covid obrigarán aos concellos a multiplicar o gasto en desinfección e limpeza e contratar máis persoal, cun investimento que supón centos de miles de euros de gastos extra que non estaban orzamentados”.

El cambio de destino es también avalado por el concejal de Cultura, Tino Cordal, área que había presupuestado el grueso del programa albariñense. “O Concello está en contacto permanente cos centros, coordinando o inicio do curso para garantir entornos escolares seguros e porá a dispor dos colexios todos os recursos dispoñibles, conscientes de que a saúde dos nenos e nenas é unha prioridade”, coincide.

Críticas a la Xunta

En el mismo sentido se posiciona la alcaldesa, Fátima Abal, quien censuró que la Xunta de Galicia “abandone unha vez máis aos concellos”, “derivándolles responsabilidades” a estas entidades locales, pero “sen transferirlles os fondos necesarios”.

Charlín cuantifica el coste del incremento de personal para limpieza y desinfección de los centros escolares cambadeses en más de 150.000 euros anuales. El gobierno gallego “non transfire nin un só euro aos concellos” para cubrir estos gastos, insisten. Por ello, desde el Concello manifiestas desconocer “en que se van destinar os 93 millóns de euros do Fondo Covid para educación que recibe a Xunta de Galicia do Goberno de Estado”. Así, ejemplifican, “se se utilizara o criterio de poboación para o reparto dos Fondos Covid para educación nos concellos, a Cambados corresponderíalle preto de medio millón de euros, pero a día de hoxe non hai ningunha transparencia por parte de Educación no reparto destes fondos”. “Se non se inviste nos colexios nin se transfire aos concellos para asumir competencias coma a limpeza, preguntámonos en que pensan exactamente empregar eses fondos a Xunta”, cuestionan.

La posición de la administración autonómica es también criticada por Charlín ya que, a pesar de no transferir fondos —al menos por ahora—, “para colmo”, añade, “estalles a reclamar en reiteradas ocasións aos secretarios municipais que devolvan o material de prevención que sobrou das pasadas eleccións autonómicas”, concluye. l

Cambados destina los fondos del Albariño a la prevención Covid y al mantenimiento en los colegios

Te puede interesar