El CES cuestiona las sendas fluviales previstas en Fabaíños y Dorrón

El CES cuestiona las sendas fluviales previstas en Fabaíños y Dorrón
El Colectivo Ecoloxista do Salnés organizó una ruta por la zona de Fabaíños | cedida

El Colectivo Ecoloxista de Sanxenxo considera un error crear un paseo fluvial a la ribera del río y propone recuperar el trazado de los caminos antiguos preexistentes que “atesouran” el conocimiento de la dinámica fluvial que tenían los antiguos pobladores del lugar previniendo así daños por crecidas del río. Así recomiendan que “se aprendan dos erros cometidos noutras sendas fluviais como a do rego do Souto, unha das sendas nas que máis aberracións se realizaron”.
El Colectivo Ecoloxista do Salnés recomienda si se quiere crear una ruta de ecoturismo no desviar en ningún momento el trazado natural del río ni alterar el cauce con construcciones ni muros, respetando siempre el bosque de ribera. Plantean aprovechar antiguos caminos ya existentes, en lugar de trazar la senda en todo momento pegada a la orilla del do río. “Isto sería máis coherente co propósito de poñer en valor a paisaxe rural tradicional, e dende logo moito máis respectuoso coa flora e fauna. Ademáis evitaría movementos de terra co que iso conleva: Paso de maquinaria pesada, vertido de terra no río, erosión das marxes...”, indica.
En aquellos tramos en los que el sendero discurra por la orilla, el CES aconseja que se debería dejar una distancia de al menos cinco metros del cauce para non interferir en el bosque de ribera. “Os desbroces deben limitarse unicamente ao seu trazado, nunca desbrozar a vexetación herbácea da beira do río, como ven sendo habitual en diversas limpezas que se observan nos nosos ríos e regatos”, indican.
El CES suscribió conjuntamente con otros grupos ecologistas un inventario de la flora y fauna del río Fabaíños que fue entregado a las distintas administraciones hace unos meses, incluído el propio concello. “Queremos recordarlle ao concello que o fin último do ecoturismo é poñer en valor a biodiversidade e conservala, pero nunca destruíla nin promover desenvolvementos urbanísticos nos arredores”.
El CES lamenta que en el caso de la senda de Dorrón “xa se anuncia na web do Concello que haberá construción de muros, movementos de terras e desbroces”. Así, para poder valorar “se os mesmos son excesivos ou innecesarios e propoñer alternativas”, el CES acaba de pedir por escrito la documentación de ambos proyectos al Concello, en base a la Lei de acceso a la información de carácter ambiental. “Agardamosque esta vez si nos contesten por escrito e nos remitan a información solicitada”, indica. l

El CES cuestiona las sendas fluviales previstas en Fabaíños y Dorrón

Te puede interesar