“Vellez Digna” traslada a la Fiscalía la falta de enfermeros en el geriátrico de Ribadumia

“Vellez Digna” traslada a la Fiscalía la falta de enfermeros en el geriátrico de Ribadumia
Una anterior protesta de trabajadoras de la residencia, en el mes de mayo | m. f.

El colectivo “Vellez Digna” ha presentado una denuncia ante los juzgados de Cangas, remitida a la Fiscalía en Cambados, solicitando una investigación del Ministerio Público sobre la cobertura de personal de Enfermería en la residencia de la tercera edad DomusVi de Ribadumia.

En el escrito, el colectivo considera que se están incumpliendo las normas de cobertura de este personal, lo que supondría una “situación de abandono e maltrato sanitario, así como de vulneración de dereitos básicos”. Además de interesar la denuncia contra el centro, incluyen en la misma a la jefa de servicio de Inspección a Maiores, Discapacidade e Dependencia, de la Xunta de Galicia, a la que culpan de “inacción e omisión das súas obrigas”.

Problemas desde mayo

Desde el colectivo crítico señalan que “na residencia de Ribadumia, de 152 prazas, dende o mes de maio deste ano polas noites non hai enfermeiras e moitos días polas tardes tampouco, xa que estes profesionais deben librar e ter algún día de descanso”. Ante esta situación, señalan, “son as auxiliares-xerocultoras as que realizan as funcións de enfermeira, para as que non están nin tituladas nin capacitadas. Pero aínda estando a enfermeira é imposible que unha soa por quenda poida atender cun mínimo de garantías a 150 residentes”.

Obligación normativa

Además, subrayan que una orden autonómica impone la obligación de que las residencias de más de 40 plazas asistidas deberán contar con presencia física de técnicos sanitarios o diplomados enfermeros.

En este contexto de falta de personal de Enfermería refieren en la denuncia que “o pasado 22-10-12 apareceu morta unha muller, ás 08 horas. Non sabemos canto tempo levaba morta nin cal foi a causa, nin se pediu axuda e esta non chegou, pero si sabemos que de telo feito, a axuda non podería chegar axeitadamente ao non haber DUE” (diplomado universitario en Enfermería), opinan.

Todo ello, añaden, “dase nun contexto de inacción da propia Xunta e do Servizo de Inspección a Maiores”. Lamentan que en un escrito de contestación a las quejas presentadas con anterioridad, la Xunta admita que “non se cumpre coas 24 horas de presencia física de enfermeira esixida pola normativa”, pero, a la vez, señale como única acción que “se require á residencia por ese feito advertíndolle de que pode ser constitutivo de infracción”. Para los denunciantes no es de recibo que en seis meses no se produjese más que un requerimiento y ninguna sanción.

Tampoco convence a los críticos que la administración expusiese que ya se había incorporado un DUE, porque afirman que “os familiares e usuarios non aprecieron ningún efecto” al respecto, reiterándose faltas de turnos en Enfermería varios días este mes.

“Vellez Digna” traslada a la Fiscalía la falta de enfermeros en el geriátrico de Ribadumia

Te puede interesar