CATOIRA - Inspección cita a la CUT para ratificar la denuncia por “escravismo” en las obras del AVE

CATOIRA - Inspección cita a la CUT para ratificar la denuncia por “escravismo” en  las obras del AVE
Obras de construcción del Viaducto del Ulla, entre Catoira y Rianxo, dentro del trazado del Eje Atlántico de Alta Velocidad

Representantes de la Central Unitaria de Traballadores (CUT) acudirán el lunes por la mañana a la delegación de Inspección de Traballo en Vigo para ratificar y concretar la denuncia sobre supuestos fraudes en la contratación y la infracción de las normas laborales por parte de las empresas adjudicatarias de las obras del Eje Atlántico de Alta Velocidad, en el tramo que discurre por la localidad de Catoira. CUT considera al Ministerio de Fomento y al ADIF responsables subsidiarios por “permitir o escravismo para abaratar costes nunha obra pública”, afirma Ricardo Castro, responsable de Acción Sindical en la comarca de Vigo.
“Estanse a cometer unha serie de irregularidades na contratación e incumprindo os convenios e condicións laborais ao contratar man de obra por cinco euros a hora”, lo que representa aproximadamente “un 10% do que deberían cobrar”, sostiene el sindicalista, que carga las culpas sobre “quen contrata”. Los trabajadores “non teñen culpa, aceptan esas condicións porque o necesitan”, pero advierte que “esta situación é moi perigosa” ya que “pode provocar accidentes”. Los operarios, explica, “teñen que traballar moitas horas para acumular un salario decente e a nivel psicolóxico non están ben”, lo que hace aumentar el riesgo.

extranjeros
Castro comenta que los trabajadores contratados en condiciones precarias son, “na maioría dos casos, estranxeiros” que cobran cinco o seis euros “a hora corrida, sen ter en conta nin pagas extraordinarias, vacacións ou outros dereitos laborais. É unha cousa esaxerada, escravismo puro e duro”.  Según la denuncia, esta sistema de contratación es  utlizado, sobre todo, por una empresa portuguesa, pero el “incumprimento da legalidade vixente” lo hacen extensible a “todas as empresas e as súas subcontratas”,  las que acusan de “non ter contratados aos traballadores polo tempo que prestan servizo” e incluso alguno no estaría dado de alta. Ricardo Castro también se refiere a casos de “represión contra traballadores” y cita el caso de varios asturianos que “levaban un par de meses sen cobrar e cando se decidiron a reclamar non se lles volveu a ver pola obra. Quen protesta non volve a traballar”, asevera.
Por otra parte, la Central Unitaria de Traballadores también denuncia “un claro incumprimento da lei de prevención de riscos” por la “non utilización” de equipos de protección individual (EPIs) o la “nula valoración dos riscos existentes”. n

CATOIRA - Inspección cita a la CUT para ratificar la denuncia por “escravismo” en las obras del AVE

Te puede interesar