sábado 11.07.2020

Los bateeiros crean una plataforma para defender su derecho a extraer mejilla

Defienden que la actividad no perjudica al percebe tras los duros enfrentamientos de los últimos días
Los bateeiros crean una plataforma para defender su derecho a extraer mejilla

Bateeiros de la Ría de Arousa han puesto en marcha una Plataforma (denominada en su acta fundacional como Plataforma en Defensa da Cría) con la intención de luchar de forma conjunta por el derecho de extraer mejilla en diferentes puntos de la costa gallega. Desde el colectivo Germán Güimil, un bateeiro de Vilaxoán, explica que “temos a normativa da nosa parte” y lamenta los episodios de violencia que se han vivido en zonas de la Costa da Morte y de las Rías Baixas por la oposición de los percebeiros a esta actividad en su zona.

“Temos moi claro o que buscamos: primeiro queremos a paz social e que non haxa conflitos e logo que nos deixen traballar e non estar sometidos a ameazas, coaccións ou ataques ás nosas propiedades”, explica Güimil. Él mismo reconoce que los bateeiros arousanos prefieren “ir a sitios máis próximos a buscar ‘mejilla’. Pouca gracia me fai a min coller o coche durante dúas horas para ir ao norte”.

Güimil incide en que en los últimos tiempos hubo “movementos de certas cofradías” que alentaron al enfrentamiento entre el sector bateeiro y el percebeiro. De hecho, manifiesta este vilaxoanés, “acúsannos de que roubamos o percebe, cando iso non é certo. Tampouco é verdade que a nosa extracción afecte á semente do percebe e hai estudos e informes que nos dan a razón”.

Güimil defiende que la Plataforma en Defensa da Cría nace como un “movemento de base” y que, de hecho, para nada “queremos interferir no traballo que se poida facer dende unha agrupación, porque é cousa aparte”.

Desde el colectivo, que ha ido ganando en socios desde que se firmó el acta fundacional, manifiestan que “son totalmente infundadas as acusacións de que levamos percebe. Non é certo. Hai moitísimos controis e acabaríase sabendo. Para nada se están dando estes casos”.

Lo cierto es que la Consellería do Mar ha tenido al menos dos reuniones con las partes enfrentadas para intentar llegar a un punto intermedio e impedir que el conflicto se siga recrudeciendo. “A Consellería está facendo un bo labor porque está intentando chegar a posturas que son bastante diferentes e que se está vendo que tremendamente enfrontadas. Eu entendo que hai cofradías que piden cousas totalmente ilóxicas e que non son negociables”.

Recuerdan desde la Plataforma que “o sector bateeiro leva anos traballando e temos dereito a ir buscar a semente para as nosas concesións e así está regulado”.

Lo cierto es que el conflicto se ha recrudecido en las últimas jornadas con enfrentamientos abiertos. De momento no se ha llegado a acuerdo. l

Comentarios