Las cofradías denuncian con un estudio su precariedad laboral

Las cofradías denuncian con un estudio su precariedad laboral
Diario de Arousa-2015-04-26-005-f253bb62

Con los datos del primer trimestre de actividad, el estudio encargado por las cofradías arousanas evidencia la precariedad laboral de la actividad. Tras analizar los costes del inicio de la profesión, los gastos de explotación, los impuestos y tasas, así como las bajadas en lonja y la disminución de la producción, el estudio concluye que la “pesca de baixura e marisqueo na Ría de Arousa, é unha actividade cuns ingresos en precario, que non son capaces de asumir os custes de explotación nin de cubrir os inicio de actividade naqueles profesionais de nova incorporación, e que polo tanto, o nivel de vida dos profesionais do sector tense reducido chegando nalgúns casos a situarse no umbral da probreza”.
En cuanto a la actualización de las rentas, el estudio encargado por los pósitos arousanos sitúan esta bajada en un 0,7%. “Os 1.000 euros de2004 equivalen a 993 euros de agora, pero os gastos se incrementan notablemente”, apunta el informe.
También apuntan un aumento de los costes laborales el 5%. Sin olvidar el combustible que utilizan la mayoría de las embarcaciones de este tipo. “A maior parte do combustible consumido na actividade de pesca de baixura e marisqueo na Ría de Arousa é gasolina, a cal presenta un incremento de custe de máis do 50% nos derradeiros anos”, apunta.
Y añade el informe, “a pesar de que a día de hoxe existe a posibilidade de bonificar a gasolina profesional, o certo é que aínda coa rebaixa da bonificación, o incremento dos custes dende 2004 ao 2014 pode supoñer un 30% máis por litro, xa que o precio por litro encareceu, os impostos dos carburantes incidiron negativamente no custe que para o sector tiña no combustible”.

Las cofradías denuncian con un estudio su precariedad laboral

Te puede interesar