La edil de Urbanismo admite que los pasos para bicis podrían ser “absurdos” pero no “ilegales”

La edil de Urbanismo admite que los pasos para bicis podrían ser “absurdos” pero no “ilegales”
La edil de Urbanismo es una gran defensora del uso de la bicicleta | d.a.

La concejala de Urbanismo, Paola María Mochales, admite que los pasos de ciclistas que se pusieron en marcha hace unos meses en Vilagarcía podrían llegar a ser “absurdos”, pero no “ilegales”. En respuesta al Partido Popular, la edil socialista asegura que dichos pasos “cumpren co previsto no Regulamento de Circulación”.
Mochales reconoce, eso sí, dudas sobre si las bicicletas pueden o no circular por las aceras y peatonales. “Unha vez máis o Partido Popular volve a confundir os termos. Os pasos son legais; o que sería discutible é si polas zonas peonís poden circular bicicletas. Polo tanto, o que sería absurdo- que non ilegal- sería facer pasos para unir zonas por onde non se pode circular”.
A este respecto, la concejala apela a la ordenanza de circulación que fue aprobada durante el anterior mandato y que en su punto 3 afirma que “agás en momentos de aglomeracións, as bicicletas poderán circular por parques públicos e zonas de prioridade peonil nas que estea permitido” y en el 18 señala que “de maneira excepcional, permitirase a circulación de bicicletas polas beirarrúas en rúas nas que non exista vía ciclista, únicamente cando a intensidade do tráfico na estrada disuada a utilización da mesma”.
En cualquier caso, desde el Concello aseguran que está sobre la mesa un debate “xurídico e técnico” sobre la necesidad de adaptar la Ley de Circulación “á realidade da mobilidade nas cidades do século XXi, que ten á bicicleta como unha das súas protagonistas e, sen embargo a citada lei non o contempla así”, explican fuentes municipales.
Sin embargo, hay que tener en cuenta que los últimos cambios legislativos han sido contundentes a la hora de expulsar a las bicicletas de los espacios peatonales. En la reforma normativa impulsada por la DGT y que entró en vigor en mayo de 2015, se deja establecido que dichos vehículos no podrán circular por las aceras salvo que cuenten con un carril específico.
En Vilagarcía, se llevará a cabo un estudio para implantar una red de ciclovías. Mientras tanto, el Concello mantendrá los pasos de ciclistas pero realizará mejoras tanto en la adherencia como en la señalización lumínica y vertical, tal y como propone un informe de la Policía Local que fue emitido hace dos meses.
VaiBike
El gobierno socialista llama la atención sobre el “cinismo” del PP que, recuerdan, fue el partido “autor dunha polémica circulación que fixo que o nome de Vilagarcía sonase en todos os informativos nacionais”. La edil de Urbanismo aseguró sobre la principal formación de la oposición que “primeiro din que defenden a bicicleta, como demostra a súa propia ordenanza, para logo eliminar o VaiBike; logo din que a circulación de bicicletas polas rúas non é legal porque non está separada da dos peóns, que é precisamente o que estamos facendo cos pasos de peóns e ciclistas; e para rematar din que eses pasos son ilegais, aínda que os defenden como unha boa idea... Todo indica que se algo non é legal non pode ser unha boa idea”. Ravella mejorará la señalización y adherencia de los pasos para evitar, entre otras cosas, resbalones.

La edil de Urbanismo admite que los pasos para bicis podrían ser “absurdos” pero no “ilegales”

Te puede interesar