Villanueva confirma por primera vez que la Festa da Ameixa podría cancelarse

Villanueva confirma por primera vez que la Festa da Ameixa podría cancelarse

La celebración del vigésimo quinto aniversario de la Festa da Ameixa de Carril pende de un hilo. Por primera vez desde el inicio de la polémica el patrón mayor, José Luis Villanueva, rodeado de todos los miembros del Cabildo de la Cofradía, confirmó que la cita gastronómica más importante de Vilagarcía podría tener que cancelarse. Consciente de que Portos de Galicia es el titular de los terrenos y que el alcalde no garantiza la seguridad, el patrón mayor expone que “sen autorización non podemos facela”.
Aunque la pelota está ahora en el tejado de Portos el patrón mayor entiende que la responsabilidad es toda del Concello. Teme que, si hay que suspender esta edición de la Ameixa, se pueda perder la catalogación que tiene de fiesta de Interese Turístico Galego.
“Claros culpables”
Villanueva carga contra el gobierno local, tanto contra el alcalde como contra la portavoz Tania García. Califica la posición del Concello como de “decepcionante e vergoñenta” y ve una clara intencionalidad de Ravella “non só de ataque contra a miña persona, senón contra todo o pobo de Carril”. De hecho, y echando por delante que “non temos absolutamente nada en contra de Vilaxoán e de Revenidas, todo o contrario”, ve cierto favoritismo del alcalde hacia el festival vilaxoanés. “Non hai máis que ver as cifras. A Revenidas dánselle 20.000 euros e á Ameixa 3.500”, apunta. Y hablando de números indica que “se nos ofrecía máis apoio se cambiabamos a data, dicían, pero teñen que ter claro que nós non nos vendemos e que a dignidade non ten un prezo”.
A Tania García le advierte que “escupir contra o vento non é nin intelixente nin apropiado” y la acusa tanto a ella como al resto del gobierno de haber “vendido e traicionado ao pobo de Carril”.
“Postura de consenso”
Y es que en todo este entramado y cruce de declaraciones Villanueva asegura que “a nosa postura sempre foi de consenso, de intentar chegar a acordos”, pero que fue el alcalde el que “non estivo á altura da xestión dun goberno”. Habla el patrón de “boicot” y de que “non se pode ningunear a unha festa como é a da Ameixa”.
El patrón desgranó que existen “moitos compromisos adquiridos” y que el presupuesto que se maneja para la celebración de este año es de más de 110.000 euros. “Non é só a orquestra, que parece que lle dan a importancia de que só é unha orquestriña. Son moitas cousas. Hai ordes gastronómicas internacionais avisadas para ese día, así como invitacións xa cursadas a autoridades, tales como o presidente da Xunta Alberto Núñez Feijóo. Tamén hai compromisos adquiridos con xente e anulalos sería catastrófico”, indica el máximo responsable de la Cofradía y de la Agrupación de Parquistas.
Tal y como ya había dicho en anteriores ocasiones el patrón entiende que el gobierno local “aproveitou a coxuntura de que ao fronte da Cofradía non había goberno, senón unha Xestora, obviando aos parquistas”.
El patrón mayor entiende que el gobierno local tiene “un problema serio encima da mesa” y apunta que bajo ningún concepto se cambiará la fecha a la planteada como alternativa por el ejecutivo socialista. “No, non imos mudar a festa, non nos imos axeonllar”, replica el patrón.
¿Habrá veto?
A menos de un mes y medio para la fecha en la que están fijados la Festa da Ameixa, el Festival Revenidas y el Combate Naval el patrón mayor mantiene su postura y el gobierno también. Si la fiesta se celebra finalmente parece poco probable que los miembros del ejecutivo socialista vayan a ser invitados al evento. “Tal e como tivemos o orgullo de vetar á conselleira do Mar, vetaremos a todos os que estean en contra dos intereses de Carril. Non é rancor, o único que facemos é defendernos”, concluye. l

Villanueva confirma por primera vez que la Festa da Ameixa podría cancelarse

Te puede interesar