Mariscadoras de a pie de Cabo de Cruz critican que el sector de a flote pretenda que la Xunta se salte la ley

Mariscadoras de a pie de Cabo de Cruz critican que el sector de a flote pretenda que la Xunta se salte la ley
Los mariscadores de a pie, un sector prácticamente feminizado, defiende que los datos y la ley están de su parte en el conflicto con el sector de a flote en Cabo de Cruz | Chechu Río

La agrupación de mariscadoras de a pie de la Cofradía de Pescadores de Cabo de Cruz sale en defensa de sus derechos y exige que nadie se salte la legalidad vigente. Lo ha hecho después de que a mediados de la semana pasada, los profesionales de a flote pertenecientes a ese mismo pósito anunciasen que se manifestarán en Santiago de Compostela para exigir que se respete un acuerdo de balizamiento de 2006. El primer colectivo acaba de emitir un comunicado en el que señala que los bancos marisqueros en los pósitos están divididos en dos zonas: una de marisqueo con vara desde embarcación, que precisan que es la que nunca queda en seco (submareal), y otra de marisqueo a flote, que queda en seco al bajar la marea (intermareal). Y detalla que en la Cofradía crucense estas zonas representan 1.649.750 metros cuadrados de superficie submareal o de marisqueo a flote, y 1.266.003 metros cuadrados de superficie intermareal o de marisqueo a pé, lo que arroja una diferencia de 383.747 metros cuadrados a favor de los primeros


Desde el sector de marisqueo a pie señalan que la línea de división que establece la normativa es la cota 0, y que para hacer una modificación de dicha división es necesario conseguir el acuerdo entre los dos sectores implicados, y que tiene que constar por escrito y ser tratado en cada una de las directivas, tras ser aprobado por la asamblea de ambos, teniendo que pasar después a ser ratificado por la junta general de la cofradía y remitido a la Consellería do Mar para que lo revise y lo apruebe si lo considera conforme a la ley. "Non existe ningún documento, de ningún tipo, que recolla ningún cambio na división das zonas. Nestes últimos catro anos houbo, cando menos, cinco xuntanzas nas que participaron representantes de ámbolos dous sectores e representantes da Consellería do Mar -dos de ellas se llevaron a cabo este año- e nelas a consellería tentou, por activa e por pasiva, explicar que existe unha normativa que hai que cumprir, porque a lei é para todo o mundo, tanto cando gusta coma cando non", señalaron desde el sector del marisqueo a pie crucense.

 

Para que se pueda entender con claridad lo que está pasando, desde la agrupación de mariscadores de a pie de Cabo de Cruz hacen una analogía al indicar: "Poñamos que hai dúas leiras, unha pegada á outra. O dono dunha delas límpaa, cávaa, estércaa, planta patacas, sáchaas e sulfátaas. O dono da outra leira non vai a ela máis ca no tempo de recoller e atópase con que non medrou nada nela; entón ponse a apañar as patacas da leira do veciño. Evidentemente, o veciño que plantou as patacas denuncia o feito ás autoridades, entre outras cousas porque vai pasar todo o ano sen comer patacas, e o que llas roubou reclama á autoridade competente que mova os marcos porque quere coller un cacho da leira do veciño. Se isto chega a pasar nunhas leiras, en vez de no mar, ían saír a voar sachos, fouciños e outros apeiros, pero como pasa no mar… ".


La agrupación de mariscadoras de a pie señala que no va a ser ella la que intente coartar el derecho a manifestarse de nadie, "pero facelo para esixirlle á Consellería do Mar que se salte a legalidade vixente raia no absurdo", puntualiza. De todos modos, considera que es "máis absurdo" tener que andar reclamando desde el sector de a pie que se cumpla con la norma y con la ley. "Resulta tamén irrisorio e anacrónico en pleno século XXI que a lei electoral de confrarías lle dea o control da confraría a un colectivo, o da flote, que no último censo, que é o das eleccións do pasado mes de outubro, contaba con 91 membros e que o sector da pé, con 194 membros, se vexa discriminado dentro da confraría todos e cada un dos días do ano", concluyó.

Mariscadoras de a pie de Cabo de Cruz critican que el sector de a flote pretenda que la Xunta se salte la ley

Te puede interesar