Una jueza de Padrón acordó el sobreseimiento del procedimiento judicial iniciado por la Policía Local de Rianxo contra el presidente de la Mesa pola Normalización Lingüística, Marcos Maceira, y la tiktoker Sara Seco por su apoyo público a un vecino de la localidad rianxeira que fue denunciado tras reclamar ser atendido en gallego durante la pandemia derivada de la Covid-19. Las reacciones no se han hecho esperar y el propio Maceira manifestó que esta decisión "demostra a mala praxe da Policía Local de Rianxo, que non dubidou en denunciar por unhas declaracións que nunca se produciron nos termos que aseguraba".
El presidente de A Mesa agregó que "para evitar que feitos como estes volten acontecer, recoméndolle á Policía Local de Rianxo que tome medidas para formar aos seus membros no seu deber de informar correctamente a cidadanía, conforme a lexislación, e de garantir o dereito ao uso do galego e ofrécese para facelo". Marcos Maceira considera que el esfuerzo que esa formación puede requerir "será menor que o investido nos exhaustivos informes de máis de 100 folios que se elaboraron na procura de imputar un delito inexistente".
La entidad en defensa de la lengua gallega considera que esa denuncia de la Policía Local de Rianxo "atenta contra a liberdade de expresión e contra os dereitos lingüísticos da poboación galega e ten a vontade última de intimidar e amedrentar a quen ouse pór en evidencia as actitudes hostís á lingua galega". A juicio de Maceiras, se trata de "actitudes que pretenden preservar con absoluta impunidade".
"Esa actitude ficou clara no proceso xudicial contra o cidadán que reclamou o seu dereito á atención en galego", afirma Maceiras, que añade que "agora denunciando destacados membros da Mesa por reproduciren a literalidade dun atestado policial e dunha resolución sancionadora da Subdelegación do Goberno na Coruña". En este sentido, A Mesa reafirmó su voluntad de continuar la defensa de los derechos de todas las personas que quieren vivir en gallego.