El Consejo de Administración del Puerto aprobará en la sesión de esta tarde la prórroga en precario de la concesión portuaria de la firma náutica Ramón Moral. De manera que cuando Augas de Galicia decida iniciar la ejecución de la ampliación de la desembocadura de O Con la empresa deba “obligatoriamente” abandonar la zona para que, finalmente, se pueda dejar el cauce del río a cielo abierto para solucionar los problemas de inundaciones en Vilagarcía.
La propuesta llega a la cita con los apoyos suficientes para que salga adelante. El gobierno local puntualizó ayer que dará el visto bueno a esta renovación siempre que se haga en estos términos, manteniendo de esta forma en vigor la moción plenaria aprobada por unanimidad hace varios meses. Fuentes municipales advertían ayer que “en ningún caso se quiere perjudicar la actividad de la firma, sobre todo en estos momentos” por lo que no sería preciso que se mudasen hasta que se comenzasen las obras.
Por su parte, los socialistas vilagarcianos recordaban ayer la presentación de su moción en un Pleno en el que se apuntaba precisamente a la liberación de O Con en su desembocadura. “Existe agora a posibilidade de dar un paso enorme na mellora da fachada marítima e de contribuír enormemente a aminorar un problema para Vilagarcía como son as inundacións”, advierten. El representante socialista en el Consello Portuario, Lino Mouriño, asegura que es preciso “dar xa os pasos necesarios para trasladar a nave que agora está ao final do cauce”.
Y es que este proceso, según los socialistas, debería realizarse mediante la concesión de otro espacio distinto en terrenos portuarios. “Hai moi pouquiño, apenas unhas semanas, aínda había una parcela libre a moi poucos metros de alí. O desbaraxuste, e outras cousas máis escuras que xa todos sabemos, lévanos a que agora non poidamos utilizar ese espazo para unha cuestión de moita importancia para o Porto e para toda Vilagarcía”.
También los socialistas apuntaban ayer a dos posibilidades antes de que se celebrase en Consello Portuario: “Se o Porto asume que non ten agora mesmo un espazo propicio, e o Concello non é quen de contribuír a unha solución, aínda queda a opción de facer a renovación da concesión actual en precario de forma que teña que ser renovada cada ano a expensas de que no momento en que xurda unha oportunidade se inicien os trámites para trasladar a nave actual”.
Finalmente, el representante socialista y concejal Lino Mouriño quiso apuntar que “aos socialistas de Vilagarcía non nos importa que o goberno local absorba as ideas que lle plantexamos votando nos Plenos a favor do que nós presentamos. Ao contrario, estamos tan convencidos de que as propostas son boas que o que queremos é que nos fagan caso, e será que non o facemos mal cando somos o grupo político que máis mocións saca adiante por unanimidade. Esperamos que agora que o Alcalde ten a oportunidade de traballar por poñer en marcha unha das ideas sobre as que votou a favor, non incurra na absoluta incoherencia de non facelo”. n