domingo 08.12.2019

El BNG busca tener voz en Madrid para defender la pesca de Galicia

Rego estuvo acompañado en Ribeira de Cobas, Oubiña, Suárez, Deira y Barral
Rego estuvo acompañado en Ribeira de Cobas, Oubiña, Suárez, Deira y Barral

El candidato del BNG al Congreso por A Coruña, Néstor Rego defendió ayer en Ribeira las principales propuestas que pretende llevar a la Cámara Baja para mejorar las condiciones productivas y laborales de los sectores de la pesca y el marisqueo. Aseguró que Galicia “debe ter capacidade para decidir sobre o noso mar e non seguir sendo prexudicada por decisións que se toman en Madrid ou Bruxelas e coa complicidade da Xunta”. Anunció que, de obtener el respaldo de los electores para llegar al Congreso, reclamará que se prioricen “criterios de sustentabilidade ambiental fronte aos dos dereitos históricos que benefician a outras comunidades aplicando porcentaxes de capturas lesivas para Galicia”.

Rego, acompañado de los candidatos a las alcaldías de Ribeira, A Pobra y Boiro, Xosé Vázquez Cobas, Ramiro Ouviña y Raquel Suárez, respectivamente, de Xosé Deira, candidato al Senado, y del responsable comarcal, Luis Pérez, dijo que el BNG defenderá que el mejillón sea identificado como producto gallego y un control necesario del producto foráneo que se envasa en esta comunidad. Para este candidato es urgente revisar los criterios de cotización de la seguridad social de las rederas, mariscadores y marineros “que na actualidade son lesivos”, y de forma especial en el caso de las primeras por la falta del coeficiente reductor. A su juicio, ese sector gallego debe “ter voz” y los nacionalistas se comprometen a dársela en la Cámara Baja, porque “a cotización debe ir acompañada das prestacións correspondentes”. Aseguró que estará en permanente contacto con el sector a través de las cofradías, colectivos de marineros y mariscadores para poder defender adecuadamente sus intereses. Néstor Rego remarcó los derechos del sector pesquero y marisqueiro no fueron defendidos por las fuerzas políticas con representación en Madrid ni por la Xunta. “No reparto das cotas, como aconteceu coa xarda, os beneficiarios foron País Vasco e Cantabria e dende o BNG non criticamos que defenderan os seus intereses pero a Xunta de Feijóo non defendeu os nosos”, subrayó. Por eso, calificó la actitud del presidente gallego de “submiso e calado, facendo  bandeira da súa actitude e culpabilizando a outros territorios de ter conseguido mellores cotas”.

A juicio de Rego, Galicia “debe ter capacidade para establecer liñas de negociación con terceiros países para poder pescar”. Además, se referió a la transferencia de la AP-9 afirmando que para el BNG será “unha prioridade. A nós non nos agravia o País Vasco por conseguir a AP-68, quen nos agravia é Feijóo, o Partido Popular e a Xunta de Galicia que durante anos estiveron bloqueando a transferencia da AP-9”. Finalmente, el candidato expresó su convencimiento de que este domingo Galicia va a dejar "a súa afonía política no Congreso cunha voz propia da man do BNG”. l

Comentarios