Mar ultima una solicitud formal de zona catastrófica por la mortandad de marisco

El conselleiro detalla en A Illa que llevan tiempo trabajando en un documento que presentarán a la Delegación
Mar ultima una solicitud formal de zona catastrófica por la mortandad de marisco
Alfonso Villares visitó ayer las instalaciones del Igafa en la localidad insular | Mónica Ferreirós

El conselleiro do Mar, Alfonso Villares, detalló ayer en A Illa que su departamento autonómico está ultimando el documento que presentarán ante la Delegación del Gobierno en Galicia para solicitar  al Ejecutivo central la declaración de zona catastrófica para las rías gallegas afectadas por la elevada mortandad de marisco. 


Villares concretó que la Consellería do Mar trabaja en un doble frente: Por un lado, la finalización de este documento y, por otro, avances en la investigación para intentar obtener especies o variedades de marisco más resistentes a las condiciones climáticas más agresivas, con las que poder efectuar ya resiembras en los bancos. Estas se comenzarían a programar a comienzos de año. 


“Estamos recompilando datos para a declaración de zona catastrófica, ao igual que o Goberno do Estado decretou noutras comunidades por cuestións climatolóxicas parecidas ás que pasaron en Galicia, por incendios ou choivas, neste caso, choivas que provocaron en moitas rías esa mortandade”, declaró el conselleiro en una visita este martes a la localidad insular. 


“Este documento está a piques de ser elaborado e trasladado á Delegación do Goberno”. “Non é unha folla feita dun día para outro, senón un traballo feito por persoal técnico e directivo da Consellería do Mar desde o minuto un desta problemática”, que siguen de cerca, afirmó, “recompilando datos e información por parte das confrarías”. 


Al mismo tiempo, se “traballa á hora de establecer un plan de acción vinculado sobre todo á formación, ciencia e investigación” para “tentar traballar con especies e estirpes máis resistentes”, “dándolle máis visibilidade aos nosos criadeiros de bivalvos”. “Pasada esta etapa e analizados os datos”, “a principios de ano” tienen pensado “evaluar posibles sembras que haxa que facer e sempre con estirpes máis resistentes a estas novas climatoloxías adversas, que son as que están a provocar esta mortandade”. 


En Rianxo se produjo estos días el cese de actividad que también afronta ahora Cabo de Cruz, mientras el libre marisqueo está prácticamente parado, estimándose el paro biológico en enero.


Visita al Igafa

El titular de Mar visitó ayer el Instituto Galego de Formación en Acuicultura (Igafa) de A Illa de Arousa, donde destacó que el “5 % do presuposto da Consellería destínase a formación”. Se trata de un frente clave para posibilitar que “as persoas que queiran desen­rolar actividades vinculada ao mar e a acuicultura o poidan facer”, facilitando así el “relevo xeracional” en un sector que hoy vive asfixiado por la elevada mortandad de marisco. 

 

 

Mar ultima una solicitud formal de zona catastrófica por la mortandad de marisco

Te puede interesar