martes 31.03.2020

El Parlamento aprueba dotar a Portas de una exposición permanente de Domingo Fontán

La muestra sería habilitada en la Casa-Biblioteca del científico, ubicada en el lugar de 
Porta do Conde

Acto de un homenaje en la casa-museo del científico y político
Acto de un homenaje en la casa-museo del científico y político

El Parlamento de Galicia aprobó ayer por unanimidad una proposición no de ley del Partido Popular en la que se solicita a la administración autonómica que habilite una exposición permanente en Portas para divulgar la figura y obra de su vecino más ilustre, Domingo Fontán.
La muestra se ubicaría en la Casa-Biblioteca del científico, emplazada en el lugar de Porta do Conde. La diputada popular Maribel Novo fue la encargada de defender la proposición y destacó que “tres son os campos nos que Domingo Fontán destacou de xeito único a favor da sociedade galega: primeiro na ciencia, dotando a Galicia do privilexio dun mapa científico anticipándose case un século ao resto de España; segundo na política, ocupando o cargo de deputado nas Cortes de Madrid; e terceiro, como enxeñeiro de obras civís, con obras como a posta e marcha da primeira liña de ferrocarril galega entre Santiago e Carril”.
Novo se refirió sobre todo a la primera carta geométrica realizada por Domingo Fontán, destacando tanto su grandeza científica como la técnica y la filosófica. “Fontán tivo que percorrer Galicia durante 17 anos, rematando a súa obra en 1834, partindo da precariedade das vías de comunicación”, indicó. Destacó además que “a día de hoxe non nos damos conta da magnitude  deste traballo que foi tan útil, un traballo de envergadura feita por unha soa persoa cun cabalo e armado cun teodolito que trouxo de París”.
Domingo Fontán siempre recordó su lugar natal, en Porta do Conde, y así lo dejó reflejado en la anotación “Patria do autor” de su puño y letra. l

Comentarios