Colectivos contrarios a la Mina de Touro apuntan que la amenaza sigue hasta 2068

Colectivos contrarios a la Mina de Touro apuntan que la amenaza sigue hasta 2068
Diario de Arousa-2020-02-01-003-fd2075cd

Representantes de una veintena de colectivos vecinales y asociaciones ecologistas capitaneados por la Plataforma en Defensa da Ría de Arousa (PDRA) comparecieron en Carril para celebrar y aplaudir la Declaración de Impacto Ambiental negativa anunciada por la Xunta de Galicia y que frena, al menos por el momento, la reapertura de la Mina de Touro- O Pino. Por el momento porque, tal y como advierten todos los colectivos que se oponen abiertamente a la idea desde hace casi mil días y con diferentes iniciativas, la concesión para la empresa que pretende reabrir el espacio minero todavía está activa hasta el año 2068. ¿Qué implica eso? Pues según el presidente de la Plataforma en Defensa da Ría, Xaquín Rubido, “implica que a empresa pode volver a presentar un proxecto de reapertura cando queira e a ameaza volverá a estar aí, porque será un proxecto que dependerá da lexislación de minas activa nese momento”.

Esa misma preocupación fue expresada por responsables de la Plataforma Mina de Touro “Non” y también por colectivos ecologistas y sindicatos que advirtieron que la otra lucha, la que todavía no se ha ganado, es la de “conseguir unha recuperación real dos terreos que ocupa a antiga mina. Hai que restaurar os danos provocados pola antiga explotación e evitar tamén que este tipo de proxectos tan agresivos poidan estar en calquera lugar de Galicia”.

De hecho los colectivos contrarios a este espacio minero explicaron que todavía no se les ha facilitado toda la documentación que requirieron de forma oficial a la Dirección Xeral de Minas. Joan Evans, desde el colectivo Contramina Acción, incidía en que “o principal problema radica precisamente niso. Que se presentou un proxecto de actualización doutro que nunca chegamos a coñecer. Non hai acceso real e efectivo á documentación, que se tapou por algún motivo”. Fue él el que destacó que es la restauración de la mina de Touro “a asignatura pendente da Xunta de Galicia”, mientras que tanto desde Adega, como desde Verdegaia y Sindicato Labrego Galego recuerdan que “cabe recordar que existen varias denuncias na Fiscalía por cuestións de verteduras, polo que isto aínda vai ter moito máis percorrido”.

Visiblemente emocionada fue Elena Vázquez, de la Plataforma de Touro, la encargada de expresar la gratitud a “todos os colectivos que nos apoiaron nesta loita, que foi moi dura, durísima”. Fue ella la que incidió en que “gañamos unha batalla, pero a guerra segue” al mismo tiempo que incidió en que “demostramos que ás veces David vence a Goliat e que cando os cidadáns se mobilizan se poden parar inxustizas”.

Lo cierto es que el clima de alegría que ayer se respiraba en Carril se mezclaba también con el estado de alerta que todavía continúa. Como no, también en la Ría de Arousa. El patrón isleño, Juan José Rial Millán, recordó que “esta Ría dá traballo a 30.000 persoas de forma directa ou indirecta. Non imos consentir que nola envelenen”.

Colectivos contrarios a la Mina de Touro apuntan que la amenaza sigue hasta 2068

Te puede interesar