EU y Somos critican que Varela acuda a un crédito para inversiones con más de 4 millones sin ejecutar de 2017

EU y Somos critican que Varela acuda a un crédito para inversiones con más de 4 millones sin ejecutar de 2017
Gaspar González, de Somos, y Jesús López, de EU, comparecieron ayer de forma conjunta | gonzalo salgado

Los portavoces de Esquerda Unida y Somos Maioría, Jesús López y Gaspar González, comparecieron de modo conjunto para anunciar que votarán en contra del Presupuesto que el gobierno de Alberto Varela llevará a Pleno este viernes. Los líderes de las dos formaciones de izquierdas (que operan en la práctica de forma conjunta como Por unha marea na vila) señalaron que, al contrario de lo dicho por el propio alcalde, no se ha incluido en el informe económico ni el 50 % de sus propuestas.


El izquierdista Jesús López apuntó directamente a que “os titulares que pretende dar o goberno son enganosos” y lamentó que “nin sequera as máis de 50 mocións que fomos presentado no Pleno e que se foron aprobando teñan un reflexo real no orzamento”.

El hecho de no haber incluido buena parte de las propuestas de EU, la mayoría relativas a la remunicipalización de servicios, no es el único motivo esgrimido por López para anunciar su “no” al documento. A Esquerda Unida también le ha molestado “a premura, como xa pasou outros anos, e as formas empregadas”. De hecho advirtió que “había algún concelleiro que na propia reunión de negociación tiña coñecemento de partidas que nós non sabiamos que había”.

Documento participativo
Por su parte el líder de Somos Maioría, Gaspar González, manifestó que “nós sempre defendemos que tiña que ser un orzamento participativo, unha mecánica que existe noutros concellos e que funciona ben, pero aquí non se fai. Polo tanto non podemos apoiar”.
González, y también el propio López, manifestó su sorpresa por la opción del ejecutivo socialista de recurrir a una operación de crédito para poder llevar a cabo inversiones. “Non se entende. Penso que é un orzaqmento moi pouco traballado. Estamos xusto no momento no que máis estamos recibindo da Deputación e temos aí os fondos Feder, que non quero ser agoreiro, pero espero que non se convirta nun novo Luz Salgada”, apunta el portavoz de Somos.

López hizo referencia a un informe de Intervención, anexo a la documentación del Presupuesto, que incide en que no es “eficaz” pedir el citado crédito de 1,1 millones de euros. “Non ten sentido cando a propia Intervención advirte de que hai máis de 4 millóns de euros sen executar do orzamento do 2017 e que é máis que probable que do deste ano só cheguen a executar o 22 %”, apunta el portavoz de Esquerda Unida.

“El pacto”
Tanto Jesús López como Gaspar González hicieron referencia a las negociaciones realizadas por el gobierno socialista para conseguir los tres apoyos que desbloquearán el Presupuesto de 2018. “É totalmente lícito que queiran sumar 11 cando eles son 8 e de que falen con quen falan, pero logo que non veñan a vender o seu afán negociador”, ironizaba González Somoza.
Así las cosas tienen claro que ni las formas del gobierno ni el contenido del Presupuesto que se les presentó pueden contar con su voto favorable.

EU y Somos critican que Varela acuda a un crédito para inversiones con más de 4 millones sin ejecutar de 2017

Te puede interesar