El Xurado Provincial de Montes descarta clasificar el istmo de A Lanzada a favor de la Comunidad de Montes de Noalla. En la resolución contra la que cabe un recurso de reposición, el órgano autonómico señala que la clasificación a favor de los comuneros de Noalla de 1989 no actúa como un “condicionante inamovible” y que en la actualidad las circunstancias “no son idénticas”. De hecho, apunta que “está aprobado o deslinde de dominio público que indefectiblemente afecta a os terreos da Lanzada, pero sobre todo importa, e moito, queos tereros estean catalogados como ZEC (zona de especial conservación) integrados na Rede Natura”.
El Xurado de Montes ve un “escollo importante” a la hora de resolver de forma favorable la clasificación del Monte da Lanzada pretendida por los comuneros de Noalla a la vista de la documentación aportada en el expediente. “Bótase en falta unha referencia sólida aos usos que a Comunidade de Montes de Noalla poida facer a día de hoxe dos terreos de clasificación”, detalla la resolución y ahonda en que “o único que se aporta en relación a este importante extremo son unhas fotografías de varios veciños botando algas sobre un tractor, nada máis”. En contraposición, explica el Xurado de Montes en la resolución se encuentra “as fotografías e detalle do Informe do Servizo de Montes nos que se poden ver dous grandes aparcadoiros públicos para vehículos, un edificio de aseos públicos e outro de protección civil e vixiancia, valados e pasarelas do sistema dunar,capo de fútbol e o colexio de Noalla. É dicir, nin unha soa evidencia do uso comunal dos veciños de Noalla senón só evidencias de uso público”.
La resolución del Xurado de Montes no satisface como es de esperar a la Comunidad de Montes de Noalla que recurrirá el acuerdo y estudia las posibles vías con su gabinete de abogados. Y es que cabe la posibilidad de interponer un recurso de reposición ante el propio órgano o interponer directamente un recurso contencioso administrativo ante el juzgado.
El órgano autonómico aclara en su resolución que “ésta non veu condicionada en ningún caso polo litixio existente polos límites municipais, pois entrar nestas disertacións non é competencia do Xurado de Montes que de be limitarse a valorar obxectivamente a concorrencia dos requisitos esixidos pola normativa vixente”. l