El BNG denuncia que Rianxo sigue sin contar con la base de unidad operativa (BUO) preparada para los efectivos de lucha contra los incendios forestales en la comarca y "que se está a construir con grande demora nunha parcela municipal do polígono industrial de Té", con la colaboración del Ayuntamiento de Rianxo, que cedió la parcela. Cabe recordar que en una visita a las obras realizada en enero de 2024 por el conselleiro de Medio Rural, José González, este último indicaba que al acabar el primer trimestre estaría operativa, y desde la formación frentista añaden que en el verano de ese año, en otra visita, desde dicho departamento autonómico se situaba la previsión del final de las obras "que se antollan perigosamente paralizadas", dicen desde esa formación política.
Los nacionalistas rianxeiros recuerdan que se anunció una inversión de más de 441.000 euros para mejorar el servicio público de lucha contra el fuego, en una actuación enmarcada en un plan de infraestructuras de ámbito gallego. Y añade que la BUO de Rianxo iba a ser una de las tres en proceso de construción en Galicia, junto a las que se acometían en Muiños y Mondoñedo, con una inversión total de 1,4 millones de euros. "Non sabemos, mais danos que non, se teñen mellor sorte que a rianxeira e estarán neste verán operativas", indican desde el BNG, que agregan que esa BUO "estaba a ser o centro de operacións dos equipos de extinción na comarca, e nela concentraríanse non só as brigadas contraincendios, senón tamén outros traballadores do servizo, como axentes forestais".
"Nin que dicir que en pleno verán, con previsión mesmo por parte da consellería dun verán dificultoso pola existencia nos montes do país e da comarca, en especial, dunha grande biomasa, contar coa base en pleno funcionamento sería un elemento máis de seguranza e prevención activos", dicen desde la formación fentista, que apostilla que "nada semella que así vaia ser". En este sentido, el BNG afirma que quiere ver finalizada esta actuación "dunha vez por todas". Por ello, anuncia que preguntará en el Parlamento de Galicia, a través de su diputada Rosana Pérez, por las razones de la demora, "se hai trocos no despregamento destas bases, falta de financiamento e de deseño ou trocos na decisión do seu establecemento en Rianxo, co que se entende debería devolverse ao Concello a parcela", concluye.