Un proyecto internacional permitirá preservar la documentación de Ribeira

La finalidad de esta iniciativa es facilitar el acceso a los registros históricos civiles y religiosos de todo el mundo
Un proyecto internacional permitirá preservar la documentación de Ribeira
Otras acciones previstas en digitalización atañe a los fondos históricos relacionados con el mar | CONCELLO DE RIBEIRA

El archivo municipal de Ribeira participa en un proyecto internacional de preservación de registros históricos impulsado por la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días y coordinado desde Salt Lake City (Utah, Estados Unidos).
Dicha iniciativa tiene como objetivo principal preservar y facilitar el acceso a los documentos civiles y religiosos de todo el mundo. En Ribeira, el encargado de llevar a cabo este labor es Andre Figueira, experto digitalizador, quien explicó que ‘‘actualmente estamos dixitalizando os rexistros do cemiterio de Ribeira desde o ano 1927. É un traballo meticuloso, pero sumamente enriquecedor: cada documento que dixitalizamos é unha parte da memoria colectiva dunha comunidade. Normalmente dixitalizamos uns 6.000 documentos por semana’’.Además, aquí tiene cabida el uso de la inteligencia artificial para cruzar datos. ‘‘Ten como finalidade a creación dunha gran árbore xenealóxica mundial, unha ferramenta que permite a calquera persoa explorar a sú historia familiar con profundidade’’, añadió Figueira.
Con relación a este proyecto, el concejal de Novas Tecnoloxías, Francisco Suárez-Puerta, valoró  positivamente este proceso, pues ‘‘a dixitalización dos arquivos é hoxe unha tarefa imprescindible. Dende o Concello estamos comprometidos con este obxectivo e estamos facendo esforzos para modernizar e preservar toda a nosa documentación histórica. A colaboración con proxectos internacionais como este permítenos avanzar máis rápido e con maiores garantías de calidade e conservación’’. En este sentido, el edil avanzó la voluntad de la Administración local de seguir esta línea en en futuro. ‘‘André está agora cos rexistros de enterramentos, pero terá sempre as portas abertas para continuar, por exemplo, coas partidas de nacemento. Esta colaboración ten un valor incalculable para Ribeira’’, preció Suárez-Puerta.


Más digitalización documental
El edil destacó otras acciones previstas en lo que a digitalización de fondos documentales se refiere, por lo que ‘‘temos previsto dixitalizar a documentación histórica da lonxa e outros rexistros vinculados ao mar. A actividade pesqueira foi, e segue sendo, o motor da nosa cidade. Coñecer mellor esa historia é tamén unha maneira de recoñecer o esforzo das xeracións anteriores’’. 

 

Una gran red de digitalizadores a nivel mundial

André Figueira forma parte de una red global de más de 500 digitalizadores entre más de 150 países que colaboran con archivos municipales, diócesis, parroquias y otras entidades que custodian documentación de carácter histórico. Hasta lo de ahora ya se han digitalizado alrededor de 1.500 millones de registros, muchos de ellos accesibles para toda el mundo a través de una plataforma online.

Un proyecto internacional permitirá preservar la documentación de Ribeira

Te puede interesar