La negociación se estanca en Cambados: El BNG se planta ante Somos, que replica que son segundos en votos

La negociación se estanca en Cambados: El  BNG se planta ante Somos, que replica que son segundos en votos
Los líderes de las cuatro formaciones que votaron al unísono en la investidura | M. F.

Las negociaciones para el posible cuatripartito de Cambados se estancan. El BNG se planta ante Somos y emitió un comunicado en el que afirman que el grupo nacionalista “pospón calquera participación nunha eventual reunión ata percibir algún xesto” en una cuestión muy determinada: En el enfrentamiento que libran con los de Tino Cordal por la posición de ambas fuerzas dentro del hipotético gobierno a cuatro.


El conflicto ya se había traslucido estos días. Ahora, el BNG lo oficializa. “Outra candidatura, empatada en número de concelleiros co BNG”, señalan en clara referencia a Somos, “reclama, ademais da primeira tenencia de Alcaldía e a representación na Mancomunidade do Salnés, xestionar a área de Cultura, na cal o BNG manifesta dende o primeiro momento o seu interese ao ser unha das áreas que levou cando estivo no goberno, e moi relacionada cos sinais de identidade desta organización”.


“Fálase de ceder áreas ou de continuidades co mandato anterior, obviando que o obxectivo inmediato é a conformación dun cuatripartito, e non o parcheo do bipartito”, añaden desde la formación nacionalista.

 

En Somos

La situación no es exactamente la misma que en 2015 y así lo recordó Somos en un comunicado posterior, en respuesta a la decisión del Bloque de hacer públicos los roces: Los de Cordal adelantan ahora en votos al BNG y durante el pasado mandato ostentaron el área de Cultura en el bipartito.


Así, desde Somos subrayan que “dende a comezo das negociacións quedou claro que a representación no goberno municipal sería en función dos votos obtidos por cada unha das forzas políticas. Así como a Alcaldía lle corresponde ao PSOE por ser a forza máis votada dentro do cuatripartito, a Somos Cambados correspóndelle a primeira tenencia de Alcaldía por ser a segunda forza máis votada”.


Por esta misma razón, desde Somos entienden que “o reparto de áreas de goberno tamén debe respectar a orde de correlación de votos”. Siendo así, los de Cordal “escollemos como primeira opción a área de Cultura e cedemos Deportes e as outras vinte áreas restantes de goberno, para que foran escollidas polas outras forzas políticas de esquerdas como primeira opción de cada unha delas, deixando fóra Obras e Sevizos, Enoturismo, Urbanismo e Mobilidade, cedidas polo PSOE a Cambados Pode”.  

 

No está Pode

A mayores, desde el Bloque se afea que “un dos integrantes do eventual goberno xa non chega nin a asistir ás negociacións”, en clara referencia a Cambados Pode, ya que las reuniones estos días están siendo a tres bandas. 


Por todo ello, los de Liso González hablan de “estancamento das negociacións para conformar goberno”, todo tras los “axustados resultados das municipais en maio” y el “complicado camiño para unha investidura alternativa ao PP en Cambados”.


Desde Somos muestran su “vontade para seguir negociando un cuatripartito estable”, instando “ao resto de forzas” a trabajar para el acuerdo. “Temos claro que a alternativa ao cuatripartito é un goberno do Partido Popular”, advierten.

 

Desde el PSOE

Por su parte, el alcalde socialista, Samuel Lago, valoró el comunicado del BNG como “innecesario”, “non vén a aportar nada para a continuidade das negociacións”. “Entendo que o fará para meter presión a outros grupos”, pero recordó que el compromiso era la discreción hasta que el pacto cuajase. Más allá de ello, cree que el pacto es posible. “O 90 % está pechado”, a expensas de cuestiones como Cultura. “Consideramos que é solventable. Hai que poñer vontade” y “xenerosidade”, como el PSOE, defendió, que no impuso “liñas vermellas”. 

 

La negociación se estanca en Cambados: El BNG se planta ante Somos, que replica que son segundos en votos

Te puede interesar