Villanueva acusa a Varela de “boicotear” la Ameixa y de tener una actitud infantil

Villanueva acusa a Varela de “boicotear” la Ameixa y de tener una actitud infantil
José Luis Villanueva, patrón mayor de Carril, durante el acto de la Orde da Ameixa el pasado domingo | gonzalo salgado

“Pataleta de neno pequeno, capricho e unha actitude moi pouco propia dun alcalde”. El patrón mayor de Carril, José Luis Villanueva, rompía ayer su silencio después de que el regidor, Alberto Varela, renunciase a asistir a los actos oficiales de la Ameixa por no permitírsele presidirlos. El patrón carrilexo habló sin miramientos de que el alcalde intentó “boicotear” la fiesta gastronómica más importante de la localidad y que desde Ravella se le negaron algunas de las infraestructuras con las que el evento sí contó en pasadas ediciones. Fue el caso de “as sillas protocolarias” para el acto de investidura y también “o atril que se poñía todos os anos”. No fue lo único. Villanueva apuntó que las dos actuaciones musicales tuvieron que hacerse “no chan” porque no se les aportó el palco pertinente y que, a mayores, ellos mismos tuvieron que conseguir un generador eléctrico para que tanto el dj Javi Solla como el grupo 7Setenta pudiesen actuar.
Villanueva tiene claro que Alberto Varela “non aposta” por la Festa da Ameixa y que en una de las reuniones mantenidas en el Concello (en la que no estuvo el primer edil) se les dijo claramente que “non ibamos contar con máis aportación económica”. “Non nos discriminan máis porque non poden”, asegura el patrón mayor.
La presidencia
El patrón quiso aclarar, con los estatutos de la Orde da Ameixa y el Regulamento en la mano, por qué motivo no se le permitió a Alberto Varela presidir el acto oficial de investidura de donas y cabaleiros. “Está ben claro. É a Xunta Directiva a que decide. Non se vulnerou absolutamente nada. A Xunta Directiva acordou que, como foi sempre, fose a Consellería do Mar a que representase o papel de ‘Cultivadora Maior’”, explicó Villanueva. Manifestó que, efectivamente, fue Alberto Varela el que ejerció este puesto en años pasados porque “naquel momento entendiamos dende a Agrupación de Parquistas e dende a Cofradía que a Consellería do Mar non era merecedora de asistir á Festa da Ameixa. Esa situación arreglouse o ano pasado, como todo o mundo sabe”.
Villanueva apuntó que “se o alcalde viñese e quixese falar, cousa que non propuxeron en ningún momento, pois podería falar porque é o alcalde e non se lle iba negar a palabra”. Lamentó además que el primer edil “para a Festa da Ameixa non se reunise con nós en todo o ano, senón que delegase en Tania e en Lino”.
El patrón carrilexo advirtió de que tuvo “presións” por parte de parquistas que entendían que “non debiamos invitar ao alcalde, e ao final invitouse” y apuntó a Varela que “non se pode acostumar un ao que non lle pertence”, en referencia a la presidencia del acto central de la Orde da Ameixa.
Promoción
Villanueva tiene claro que la “falta de apoio” por parte del ejecutivo de Alberto Varela ya se evidenció hace dos años. “Fomos a Madrid a un acto para promocionar a ameixa de Carril, con cociñeiras e toda unha campaña. Quedamos de que se financiaría iso ao 50 % co Concello e a día de hoxe non vimos un só euro”, apunta Villanueva.
“Gran éxito”
El patrón mayor manifestó que, pese al “intento de boicot” por parte del Concello la vigésimo sexta edición de la Festa da Ameixa de Carril fue “todo un éxito”. “Esgotamos todas as racións de ameixa e a xente quedou moi contenta”, apuntó.
Eso sí, no se atrevió a dar fechas para la edición del próximo año. “Por parte da Agrupación de Parquistas, que presido dende hai 26 anos, a nosa intención é mantela nas datas que son da segunda quincena do mes de agosto. Agora ben, este ano son as eleccións aos órganos de goberno das cofradías e por iso non podemos tomar decisións sen saber o que vai pasar”, aclaró.
Una vez más echó mano de papeles para señalar que la Ameixa tiene una denominación de Interese Turístico y que ello implica celebrar el evento en unas fechas concretas. l

Villanueva acusa a Varela de “boicotear” la Ameixa y de tener una actitud infantil

Te puede interesar