El pleno de Rianxo aprobó iniciar los tramites para declarar a Los Rosales como "Fillos Predilectos"

El pleno de Rianxo aprobó iniciar los tramites para declarar a Los Rosales como "Fillos Predilectos"
Xosé Romero, que falleció en julio de 2021, y Maruxa Miguéns recibieron un cuadro conmemorativo en el XXII Xantar Gaiteiro del año 2017

El pleno municipal de Rianxo aprobó en su sesión ordinaria celebrada a última hora de la tarde de ayer iniciar los tramites del expediente para declarar a los gaiteros Los Rosales como "Fillos Predilectos" del Ayuntamiento rianxeiro. En la propuesta se destacan sus aportaciones a la cultura y música de Galicia y de las que dan cuenta los historiadores Xesús Santos y Xosé Comoxo en su libro "Rianxo, Terra de Músicos", con más de 274 entradas, al frente de los que figuran sus integrantes, Xosé Romero y Maruxa Miguéns (Órbita elíptica), pareja musical que llevó por todo el mundo los sonidos gallegos y los nombres de Asados y de Rianxo. 

 

En el acuerdo plenario, adoptado por unanimidad, se faculta al alcalde a iniciar el expediente, tras el que se realizará un acto público, en el que varias asociaciones de músicos y otras agrupaciones expresaron su deseo de participar para que sea una fiesta musical de homenaje a dos de los grandes de la música de Galicia. Desde el BNG, que indicó que el respaldo de la corporación partió de una propuesta de su grupo municipal, recuerda que Xosé Romero falleció en julio de 2021 y fue enterrado en Asados, pero que su pareja "está afortunadamente conosco", y que el libro monográfico titulado "Os Rosales. O son da festa" contiene "a historia de toda unha vida de loita e superación, cuxo motor recorrente foi e é unha constante paixón pola música tradicional".

 

El BNG consideró que existían "sobradas razóns" para promover que Xosé Romero, a título póstumo, y Maruxa Miguéns recibieran la mayor distinción que el Ayuntamiento de Rianxo puede otorgar a sus hijos más ilustres, el de "Fillo Predilecto", precisando que se trata de una distinción que dignifica también, en cierta medida, a los músicos populares de la localidad y a la música tradicional al declarar que "desde ela se constrúe a cultura e nos encamiña a unha sociedade mellor dunha terra con conciencia e identidade de seu". Uniranse deste xeito ás persoas que máis teñen contribuido a que Rianxo sexa terra fértil para a cultura do país", precisaron desde las filas nacionalistas. 

 

Referentes culturales

Desde el Bloque señalaron que su moció fue respaldada por textos de varios referentes culturales de Rianxo, de la comarca y fuera de ella, como Xaneco Tubío, presidente de la Asociación de Gaiteiros Galegos, que indicó que "xuntos levaron a Asados e Rianxo polo mundo adiante. Moitos de nós, identificamos a vosa vila con Xosé e Maruxa. A nosa asociación nos últimos anos ven de organizar diferentes encontros e xornadas formativas en Rianxo grazas á súa presencia nel, e ao apoio do goberno local. Dende unha homenaxe ós propios protagonistas (que xuntou arredor de 250 persoas no Auditorio) a xornadas tales como: A gaita no mar, Xornadas de Tradición en Feminino e moitas outras".

 

Por su parte, José Luís Dopico, músico y director del CEP Xosé María Brea Segade de Taragoña, y miembro e la directiva de la Irmandade da Música Galega, señaló que "a través deste escrito, queremos manifestar o noso apoio a declaración de filla predileta e filo predileto do Concelho de Rianxo a Eclíptica Órbita Miguéns Lustres, Maruxa, e a Xosé Romero Suárez, ambas figuras rianxeiras cimeiras da cultura musical galega, baseando a súa importancia no desempeño do seu oficio de gaiteiros, buscando en todos os momentos a excelencia". Los ya citados Xesús Santos y Xosé Comoxo se refirieron a Los Rosales como "os mellores embaixadores de Rianxo nos escenarios e Galicia e especialmente sinalan a súa contribución desde a vocación á igualdade, creatividade e innovación".

El pleno de Rianxo aprobó iniciar los tramites para declarar a Los Rosales como "Fillos Predilectos"

Te puede interesar