La Mancomunidade anuncia el "impulso" de una residencia de mayores en O Salnés ante el cierre de la de Cambados

Castro afirma que los detalles se están "pechando" y que habrá una pronta reunión de alcaldes
La Mancomunidade anuncia el "impulso" de una residencia de mayores en O Salnés ante el cierre de la de Cambados
David Castro y Sabela Fole, los populares al frente de la entidad comarcal | Gonzalo Saldo

El presidente y la vicepresidenta de la Mancomunidade de O Salnés, los populares David Castro y Sabela Fole, anunciaron hoy que la entidad comarcal pretende "impulsar de inmediato" un proyecto de creación de una residencia de la tercera edad en la comarca ante el cierre del asilo de Cambados. 

 

Castro declaró que esta iniciativa impulsada desde el ente comarcal “está decidida e é completamente firme”. Eso sí, anunció que explicará en las próximas semanas todos los detalles, "que se están a pechar nestas datas", indican desde la Mancomunidade. Estas explicaciones, avanzó, llegarán "no marco dunha reunión cos alcaldes dos nove concellos do Salnés". 

 

El también alcalde de Ribadumia considera que esta agrupación voluntaria de ayuntamientos "é un ente transversal e con clara vocación de axudar aos veciños do Salnés en todas as competencias e en todo o que poidamos”, por lo que, subraya, ante el inminente cierre de la residencia cambadesa y la ausencia de compromisos para su sostenimiento, “cremos que, como entidade líder da bisbarra, temos que ofrecer solucións”.

 

Por el momento no hay datos sobre el dónde, el cuándo, el cuánto, el cómo y el quién. No obstante, Castro compromete que llegarán y defiende que "estamos actuando con transparencia cara os máis de 110.000 veciños do Salnés, para que saiban que a Mancomunidade traballa nas cousas que lles preocupan, e tamén queremos facelo con lealdade e respecto institucional aos representantes dos concellos. Por iso, facemos pública a decisión tomada polo goberno comarcal e reservámonos os demais detalles, xa moi avanzados pero aínda perfilándose, para unha reunión interna que supoño que será do máximo interese para todos". 

 

Apoyo de Fole

La vicepresidenta comarcal y portavoz del PP de Cambados, Sabela Fole, cierra filas con su compañero de partido. Indicó que ambos acordaron reunirse con motivo del anuncio del cierre del asilo. En un comunicado, los populares señalan que "nese encontro entre ambos trasladoulle a inquedanza que xurdíu en Cambados, aínda que pode ser extensible a outros municipios da bisbarra, polo cese da residencia da Valvanera".

 

"Polas conversas que tiveramos previamente por teléfono xa estabamos os dous en plena sintonía neste asunto, porque ambos queremos darlle unha solución viable ao futuro das prazas residenciais do Salnés lonxe da inacción, as leas, as protestas e as fotografías inservibles, e na reunión decidimos aproveitar a forza da Mancomunidade para impulsar desde xa mesmo unha residencia na nosa comarca, polo que quero agradecerlle ao presidente e compañeiro David a súa sensibilidade co tema, a rápida capacidade de resposta e o seu nivel de xestión para que isto comece a ser unha realidade”, indicó Fole. 

 

Finalmente, desde el gobierno de la Mancomunidade señalan que "hai cinco residencias na comarca, situadas en Ribadumia, Vilagarcía (3) e Cambados, que ofrecen un total de 347 prazas", "das que 168 son concertadas e con prezos públicos", aunque son conscientes de que el cierre del asilo cambadés "vai reducir a oferta". Castro concluye indicando que "queremos compensar esa situación desde a Mancomunidade e incluso reforzala porque en pouco tempo vai abrir tamén outra na Goulla, no concello de Meis".

 

Samuel Lago espera que esto sea una “rectificación” del PP, pero no se fía

El alcalde de Cambados, Samuel Lago, valoró hoy mismo tal anuncio. Primero, sorprendido porque algo de tal magnitud en la comarca se haga “sen ter en conta á maioría dos alcaldes”, sin los cinco —de nueve— que son socialistas. En todo caso, y a pesar de lo que subraya como una situación en la que faltan datos esenciales, desea que se trate de una “rectificación” del PP, aunque sea “encuberta”.  


Lago bajara dos escenarios. “Se é pública, aplaudímolo e benvida sexa”. Sería, así, lo que entienden por una autoenmienda conservadora. “Rectificar está ben, se o PP se da de conta de que se equivoca e que, efectivamente, é necesaria unha residencia na comarca, preferiblemente en Cambados, adiante”. 


Ahora bien, el socialista advierte de que si en lo que piensan los populares es en una residencia privada, “non vemos motivos para alegrarse”, “non é a solución que buscamos”. Desvela que incluso hay “varias ofertas sobre a mesa xa en Cambados para residencias privadas”. Pero esto sería “unha última opción”. Tener una privada, argumenta, es mejor que ninguna, pero su objetivo es una pública, “porque moitos veciños de Cambados non teñen renda suficiente para poder ser usuario” de un servicio geriátrico comercial.


En cualquier caso, el cambadés duda incluso del fondo: “Esperamos que non sexa unha cortina de fume, mentres trasladan aos anciáns, a agardar que todo isto arrefríe”, “como ocorreu durante as eleccións autonómicas”, en las que el PP deslizó que el asilo “continuaría” y que “estaban en xestións” para ello. 

La Mancomunidade anuncia el "impulso" de una residencia de mayores en O Salnés ante el cierre de la de Cambados

Te puede interesar